خبرگزاری کار ایران

از سوی سخنگوی وزارت خارجه؛

ایران حمله انتحاری به مسجدی در پاکستان را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، حمله انتحاری به مسجدی در پاکستان که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از مردم و نمازگزاران بیگناه شد را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت کشور دوست و همسایه پاکستان به بازماندگان  قربانیان این حاثه غم‌بار تسلیت گفت. 

او تأکید کرد: وقت آن است همه کشورهای منطقه با هوشیاری، تعاون و تعامل، عزم خود را برای مبارزه جدی با ریشه‌ها و عوامل آشکار و نهان این پدیده شوم جزم کرده و منطقه و جهان را از این بلیّه قرن برهانند.

 در پی یک حمله انتحاری در مسجدی در  ایالت مهمند ایجنسی پاکستان در بین صفوف نماز جمعه تعداد زیادی از نمازگزاران به شهادت رسیدند.  

گزارش‌ها حاکی از این است که سن بیشتر قربانیان و زخمی‌ها ۱۵ الی ۳۰ سال است.

بعد از این عملایت انتحاری محمود اسلم نماینده دولت در مهمند ایجنسی ضمن بازدید از مسجد آسیب دیده از زخمی‌ها عیادت به عمل آورد.

او اعلام کرد به خانواده هر یک از قربانیان ۲۵ هزار روپیه به عنوان خسارت و خونبها پرداخت می‌شود و دولت ایالتی در این شرایط آسیب‌دیدگان را تنها نخواهد گذاشت.

مهمند ایجنسی از مناطق هم مرز با افغانستان است و در گذشته یکی از مخفی‌گاه‌های بزرگ شبه‌نظامیان در منطقه بود اما بعد از عملیات ارتش موسوم به ضرب عضب پاکسازی شد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد حمله انتحاری در مسجد شیعیان صورت گرفته اما هنوز هیچ گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

کد خبر : ۴۱۱۵۵۲