خبرگزاری کار ایران

در یادداشتی مطرح شد؛

واکنش عضو فراکسیون امید به عذرخواهی سعید مرتضوی/ عذرخواهی برای جنایات کهریزک کافی نیست

عضو فراکسیون امید به نامه عذرخواهی و شرمندگی سعید مرتضوی در مورد حوادث سال هشتاد و هشت واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، بهروز بنیادی عضو فراکسیون امید و نماینده مردم کاشمر در مجلس دهم در واکنش به عذرخواهی سعید مرتضوی اینگونه نوشت:

در ساعات گذشته، خبری در فضای مجازی در حال دست به دست شدن بود؛ عذرخواهی سعید مرتضوی بابت جنایات صورت گرفته در زمان دادستانی وی.

این خبر ، فی نفسه خبری امیدوارکننده و نویدبخش است. این که بالأخره مسؤولان ما دریافته اند که در برابر مردم ملزم به رعایت ادب و پاسخگویی هستند .

اما واقعیت فراتر از این است. جنایاتی که در کهریزک و نیز ستمهایی که در حق بازداشت شدگان وقایع  ٨٨ به ناروا رفته است چیزی نیست که با یک عذرخواهی ساده به انجام برسد.

اگر خوشبینانه به ماجرا نگاه کنیم آقای مرتضوی متنبه شده اند و بابت خطاهایی که در زمان دادستانی ایشان صورت گرفته عذرخواهی کرده اند. این بسیار خوب است اما این رفتار در میان مسؤولان ما آن چنان نادر و بی سابقه است که آدمی را ناخودآگاه به تردید و بدبینی می اندازد!

مبادا این عذرخواهی، قبل از آن که عذرخواهی باشد یک دهن کجی به قانون و مردم تشنه اجرای عدالت باشد. در روزنامه ها بسیار خواندیم که ایشان در ایام محاکمه به همراه محافظ و بعضا مسلح در دادگاه حاضر میشدند. حال مردم حق دارند که پس از شنیدن آن اخبار و دیدن آن رفتارها در این عذرخواهی تردید کنند!!

آرزو می کنیم این عذرخواهی، از سر توبه و پشیمانی حقیقی باشد و نه به عنوان دلخوش کنک برای مردم و امیدواریم دستگاه قضا فارغ از همه چیز و تنها با پیروی از سیره عدل علوی در پی ستاندن داد مظلومان باشد.

کد خبر : ۴۱۰۲۰۵