خبرگزاری کار ایران

خاتمی در خطبه‌های نماز عید قربان:

وحشت آل سعود از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب نشان از جنایتکار بودن‌ آنهاست

خطیب نماز عید قربان امسال گفت: به دلیل بی کفایتی عربستان مجروحان در کانتینر جان باختگان گذاشته شدند و آنها زنده زنده به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت الاسلام سیداحمد خاتمی درخطبه های نماز عید قربان امسال با اشاره به فاجعه منا در سال گذشته وشهادت جمعی از هموطنانمان و همچنین مسلمانان جهان، بر بی کفایتی آل سعود تاکید وتصریح کرد: این جنایت است که کسی به مجروحان حادثه منا رسیدگی نکرد.

او تصریح کرد: به دلیل بی کفایتی عربستان مجروحان در کانتینر جان باختگان گذاشته شدند و آنها زنده زنده به شهادت رسیدند.

خطیب نماز عید قربان با اشاره به اینکه «سازمان‌های بین‌المللی امتحان ننگینی در فاجعه منا پس دادند، خاطرنشان کرد: یک هزارم چنین فاجعه ای در اروپایی اتفاق می افتاد، الان گوش فلک کر شده بود.

حجت الاسلام خاتمی با تاکید براینکه سازمان های بین المللی در قبال جان دادن هفت هزار مسلمان سکوت کردند، گفت:  ایران از ابتدا درخواست تشکیل کمیته حقیقت یاب برای فاجعه منا را مطرح کرده اما سعودی‌ها از این‌کار سر باز می‌زنند.

خطیب نماز عید قربان امسال وحشت آل سعود از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب را نشان از جنایتکار بودن‌شان توصیف و تصریح کرد: آل سعود و حکام آل سعود جنایتکاران خط مقدم فاجعه منا بودند و باید در دادگاه اسلامی محاکمه و مجازات شوند.

کد خبر : ۴۱۰۰۸۱