خبرگزاری کار ایران

سفر جهانگیری، صالحی و فرهادی به بوشهر؛

معاون اول رییس جمهور: بوشهر قلب انرژی ایران است

معاون اول رییس جمهور به منظور بازدید از نیروگاه بوشهر و آغاز عملیات اجرایی واحدهای جدید این نیروگاه دقایقی پیش وارد استان بوشهر شد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز (شنبه) پس از ورود به فرودگاه بوشهر از سوی استاندار و جمعی از مقام‌های ارشد استانی مورد استقبال قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهور قرار است در این سفر علاوه بر بازدید از نیروگاه بوشهر، در جلسه شورای اداری استان که با محوریت اقتصاد مقاومتی برگزار می شود، شرکت کند.

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، رییس سازمان انرژی اتمی و قائم مقام وزارت امور خارجه در این سفر همراه معاون اول رییس جمهور هستند.

جهانگیری در بدو ورود به این استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم استان بوشهر همواره نقش درخشنده‌ای در تاریخ ایران داشته اند و حضور آنها در تمامی صحنه‌ها حضوری تاثیر گذار بوده است.

او استان بوشهر را پایتخت، قلب و مرکز انرژی کشور دانست و افزود: مهمترین منابع نفت و گاز کشور در استان بوشهر قرار دارد و این استان یکی از کانون‌های اصلی توسعه ایران است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به آغاز عملیات اجرایی دو واحد جدید نیروگاه اتمی که امروز انجام خواهد شد اظهار داشت: یکی از سیاست های دولت تنوع بخشی به انرژی کشور است و در حال حاضر بخش اصلی انرژی از تبدیل مواد فسیلی به برق تامین می‌شود و بیش از ۷۵ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه های کشور با گاز تامین می شود و ما باید به سمت انرژی‌های تجدید پذیر حرکت کنیم.

جهانگیری یکی از انرژی‌های تجدید پذیر را انرژی اتمی دانست و اظهار داشت: استفاده از انرژی اتمی به پایداری شبکه، محیط زیست و صرفه جویی در مواد فسیلی کمک می کند و امیدوارم شاهد راه‌اندازی اینگونه نیروگاه ها در سایر نقاط کشور باشیم.

او توجه به انرژی‌های تجدید پذیر را گامی در جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارزیابی کرد و افزود: توجه به انرژی‌های تجدید پذیر و از آن جمله انرژی اتمی هم از نظر توسعه علم و فناوری و دسترسی کشور به فناوری‌های جدید اهمیت دارد و هم از نظر تبدیل مواد خام به صنایع پیشرفته و توسعه صادرات دارای اهمیت است.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: خوشبختانه امروز تصمیم‌های خوبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور اتخاذ شده که مهمترین آنها به حرکت درآوردن بخش تولید، راه اندازی اقتصاد و توسعه صادرات غیرنفتی است.

6

کد خبر : ۴۰۹۴۸۵