خبرگزاری کار ایران

تقاضای عجیب سناتور جمهورخواه در نامه‌ای به اوباما ؛

ایران مشخص کند پول‌های آمریکا را کجا خرج کرده است

سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در نامه‌ای به رییس‌جمهوری این کشور خواهان توضیح دولت درباره جزییات پرداخت‌های نقدی و معافیت‌های ایران در توافق هسته‌ای شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پولیتیکو، جیمز لنکفورد، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در نامه‌ای خطاب به باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا، خواهان پاسخ‌گویی او در مورد پرداخت‌های نقدی‌اش به دولت ایران شده است.

در نامه‌ای که او به کاخ سفید نوشته ۱۳ سوال از رییس‌جمهور مطرح شده که بیشتر آنها به مساله پرداخت‌های نقدی دولت به ایران بابت بدهی‌های این کشور قبل از انقلاب اسلامی مربوط است.

در این نامه گفته شده رییس جمهور نسبت به شفافیت در ابتدای آغاز به کار دولت تعهد کرده است . این انتظار منطقی و اساسی ملت از جمهوری نظیر آمریکاست. مردم آمریکا باید بدانند دلارهای مالیاتی‌شان که به سختی به دست آورده‌اند چه طور خرج می‌شود و جزییات توافقی که از طرف آنها انجام شده چیست.

لنکفورد همچنین گفته امضای همه مردم آمریکا زیر نامه‌ای است که اوباما را وارد دولت کرده بنابراین همه آمریکایی‌ها حق دارند به حقایق این توافق دست پیدا کنند.

در نامه لنکفورد به اوباما در مورد پول‌های نقد پرداخته شده به صورت ویژه صحبت شده و این ادعا مطرح شده که ایران باید دقیقا مشخص کند این پول‌ها را در کجا خرج می‌کند و آمریکا نیز هنگام پرداخت این پول‌ها باید در مورد نحوه هزینه‌کرد ایران آگاه می‌بود.

این سناتور جمهورخواه ایالت اوکلاهاما از اوباما خواسته تا جزییات پرداخت‌های مستقیم و غیرمستقیم آمریکا به ایران را از زمان توافق هسته‌ای تاکنون افشا کند.

او همچنین گفته این پرداخت‌ها در درجه اول به صورت نقدی پرداخته شده و همین امر باید در مقابل عموم مردم پاسخ داده شود. او همچنین خواهان بیان جزییات گزارشی که ایران را از برخی استثنائات و معافیت‌ها در توافق هسته‌ای برخوردار کرده است، شد.

 

 

کد خبر : ۴۰۹۱۱۸