خبرگزاری کار ایران

قاسمی در پاسخ به دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس:

حادثه منا بی‌کفایتی حاکمان آل‌سعود را بخوبی آشکار کرد

سخنگوی وزارت امور ارجه تاکید کرد: آنچه در موسم حج سال گذشته بر حجاج بیت‌الله الحرام گذشت، بی‌کفایتی و ناتوانی حاکمان آل‌سعود در مدیریت کنگره عظیم حج را بخوبی آشکار ساخت.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به موضع‌گیری جانبدارانه اخیر دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس درباره فاجعه منا تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری حادثه غم‌انگیز و فراموش‌ناشدنی منا به دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، معتقد است آنچه در موسم حج سال گذشته بر حجاج بیت‌الله الحرام گذشت، بی‌کفایتی و ناتوانی حاکمان آل‌سعود در مدیریت کنگره عظیم حج را بخوبی آشکار ساخت.

وی افزود: فرافکنی حاکمان آل‌سعود و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، رافع مسوولیت آنان در قبال خون‌های به ناحق ریخته شده هزاران مسلمان از سراسر جهان در فاجعه منا و پوشاننده عدم کفایت آل‌سعود در مدیریت حج ابراهیمی نیست.

قاسمی تأکید کرد: پایبندی به ارزش‌ها و اصول دین مبین اسلام و الفت و محبتی که آقای عبداللطیف الزیانی به آن اشاره کرده با عمل ایشان در حمایت از حاکمانی که با بی‌کفایتی خود امت اسلام را داغدار کرده در تناقضی آشکار است. اگر  او به جد مدعی تبیین و تبلیغ اصول اسلامی است، بهتر آن است برای کشف حقایق، واقعیت‌ها و روشنگری در خصوص بازیابی علل این فاجعه عظمی در جهت تشکیل یک هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی و اسلامی تلاش کرده و دولت عربستان را از مانع‌تراشی در راه تشکیل آن بازدارد.

کد خبر : ۴۰۹۰۸۲