خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار با رئیس بنیاد بین المللی غدیر،:

امروز در منطقه برخی با بیرق اسلام دروغین فعالیت می‌کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غدیر، هویت بخش جامعه اسلامی است، گفت: توجه به موضوع غدیر از امور فرهنگی ناب محسوب می‌شود و توجه به این موضوع برای جهان اسلامی بسیار مهم است.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار با رئیس و دبیران استانی بنیاد بین المللی غدیر با تشکر از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین صدیقی رئیس، ظریف منش مدیرعامل و همکارانشان در این بنیاد گفت: غدیر، هویت بخش جامعه اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد آیت الله خزعلی ادامه داد: مسئله غدیر یکی از حوادث تاریخی نبود، بلکه یک راه و صراط است. کسانی که در این صراط باشند، سعادتمند خواهند شد و باید به این مهم اهتمام ورزید.

لاریجانی افزود: علاوه بر شیعیان، حدیث غدیر مورد قبول تمامی فرقه‌های اسلامی است. البته ممکن است تعریف دیگری در این رابطه وجود داشته باشد، اما غدیر در سرنوشت تمامی مسلمانان تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه باید حقیقت غدیر روشن شود، خطاب به حاضران در نشست بیان کرد: شما کارکنان بنیاد غدیر در راه پررنگ کردن این صراط تلاش می کنید. از وجوه راهنمایی خلق، راهنمایی دینی و تکوینی است.  

رئیس قوه مقننه ادامه داد: یکی دیگر از بُعدهای راهنمایی خلق در زمینه سیاست است، اشکالی که در روشنفکری جدید وجود دارد، این است که موضوع جدایی دین از سیاست را مطرح می کند و اعلام می‌کند با انجام این کار وحدت بیشتر می‌شود. این در حالی است که این موضوع یک اشکال مبنایی دارد.

لاریجانی تصریح کرد: در آیین پیامبر (ص) که آیین خاتم است، موضوع خاتم بودن به دلیل اکمال در دین است یعنی همه وجوه سعادت را در بر می‌گیرد.

وی گفت: انسان یک موجود اجتماعی است، بنابراین وجه قالب انسان اجتماعیات است تا فردیات. از نظر مبنایی حرف سکولارها دقیق نیست و ما مسلمانان نمی‌توانیم به این موضوع سکولارها توجه کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دین نمی‌تواند از سیاست جدا باشد، افزود: در طول تاریخ بیشترین خسارت ناشی از این بود که حکومت‌ها دینی نبودند و به دلیل توجه به هوای نفس مشکل برای مردم ایجاد می‌کردند. امروز در صحنه منطقه که برخی با بیرق اسلام دروغین فعالیت می‌کنند و مردم یمن و سوریه را به خاک و خون می‌کشند، مشخص می‌شود که هدف آنان اسلام نیست، هر چند که پرچم اسلام را در دست بگیرند.

لاریجانی ادامه داد: برای برخی غربی‌ها مشخص شده که فکر اسلامی ایران متفاوت است و تفاوت آن در مفهوم ولایت است. فرقه های اسلامی در فروعیات تقریباً با هم مشترکند و در اصول تفاوتی ندارند، مفهوم ولایت یک راه و صراط است، بنابراین کار شما در بنیاد بین المللی غدیر باارزش است و باید برای تمامی سنین کار کنید.

وی تصریح کرد: توجه به موضوع غدیر از امور فرهنگی ناب محسوب می‌شود و توجه به این موضوع برای جهان اسلامی بسیار مهم است و باید در این رابطه بیشتر کار شود و به شما کسانی که در بنیاد بین‌المللی غدیر فعالیت می‌کنید، توصیه می‌کنم کار باارزش را با شوق انجام دهید که البته همین طور هم هست و باید مفهوم غدیر برای جامعه مکشوف شود.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران و ظریف منش مدیرعامل بنیاد غدیر گزارشی از روند فعالیت‌های بنیاد بین المللی غدیر به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه دادند.

کد خبر : ۴۰۸۶۷۶