خبرگزاری کار ایران

با تودیع محمدحسن حبیب‌الله‌زاده؛

بعیدی‌نژاد در سفارت ایران در لندن مستقر شد

به دنبال ارتقای سطح روابط تهران و لندن از کاردار به سفیر، حمید بعیدی‌نژاد در محل کار خود در سفارت مستقر شد.

به گزارش ایلنا،‌ روز دوشنبه یک مقام آگاه در وزارت خارجه اعلام کرد سفیران ایران و انگلیس در دو کشور به طور هم‌زمان رونوشت استوارنامه‌های خود را به وزیران خارجه تسلیم کردند.

حمید بعیدی‌نژاد سفیر جدید کشورمان در بریتانیا و نیکلاس هاپتون سفیر جدید بریتانیا در تهران اولین سفیران دو کشور بعد از چهار سال قطع روابط دیپلماتیک و سیاسی هستند.

این مقام آگاه در وزارت امور خارجه روز دوشنبه اظهار کرد که "بیش از یک سال است که سفارت‌خانه‌های جمهوری اسلامی ایران و بریتانیا فعال بوده و کلیه امور جاری توسط کاردارهای دو کشور هدایت می‌شده است و اکنون در پی محقق شدن شرایط برای ارتقاء روابط دو کشور تصمیم گرفته شد سفرای خود در تهران و لندن را  مستقر کنند.

این مقام آگاه در عین حال تاکید کرد که ارتقای روابط به معنای حل و فصل مسائل دو جانبه نبوده و جمهوری اسلامی ایران کماکان دیدگاه‌های خود را به صورت دو جانبه و غیر آن به صراحت اعلام خواهد کرد.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس، بورس جانسون، رییس دستگاه دیپلماسی انگلیس نیز روز دوشنبه در پی اعلام این خبر گفت که این اتفاق لحظه‌ای مهم در روابط میان تهران و لندن است.

او افزود: ارتقای سطح روابط دیپلماتیک میان ایران و بریتانیا این فرصت را به ما خواهد داد تا گفت‌وگوهای‌مان را درباره یک سری مسائل شامل پرونده‌های کنسولی که به شدت نسبت به آن‌ها نگران هستم و با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز مطرح کرده‌ام، افزایش دهیم.

وزیر امور خارجه انگلیس هم‌چنین گفت: من امیدوارم که این آغازی برای همکاری‌های سازنده‌تر میان کشورهای‌مان باشد و به ما اجازه دهد تا به گونه مستقیم‌تر درباره مسائلی هم‌چون حقوق‌بشر و تقش ایران در منطقه به‌علاوه ادامه اجرای توافق هسته‌ای و توسعه روابط تجاری میان دو کشور بحث و رایزنی کنیم.

کد خبر : ۴۰۸۵۴۱