خبرگزاری کار ایران

آهنی خبر داد:

تعامل پارلمانی ایران و فرانسه برای بهبود افکارعمومی دو کشور/ بروجردی به پاریس سفر می‌کند

سفیر کشورمان در فرانسه با اشاره به سفر رییس مجلس ملی فرانسه به تهران، از پیگیری سفر متقابل رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران به پاریس خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی آهنی سفیر کشورمان در پاریس گفت: با اشاره به به موازات پیشرفت مناسبات سیاسی و تحرکات اقتصادی در روابط بین دو کشور شاهد فعال شدن دیپلماسی پارلمانی طی سال‌های اخیر بوده‌ایم.

وی ادامه داد: بعد از اولین سفر رسمی رییس کمیسیون خارجه مجلس شورای اسلامی به فرانسه، هیاتی از سنای فرانسه به ایران، در سال گذشته سفرهای جداگانه رییس کمیسیون خارجه مجلس ملی و همچنین سفر رییس مجلس سنای فرانسه به ایران را داشتیم و این هفته سفر رسمی آقای بارتلون، رییس مجلس ملی فرانسه را به دعوت آقای لاریجانی به کشورمان را شاهد هستیم.

سفیر کشورمان در فرانسه با تاکید بر اینکه تبادلات پارلمانی نقش مهمی در بهبود فضای افکار عمومی دو کشور و آماده سازی بستر برای تقویت تحرکات در دیگر زمینه ها خواهد داشت، اظهار داشت: بارتلون و هیأت همراه در این سفر با مقامات عالی کشورمان ملاقات و علاوه بر مناسبات و همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف پیرامون تحولات منطقه و نقشی که دو کشور می‌توانند در مقابله با تروریسم و افراطی‌گرایی و حل مشکلات در منطقه ایفا کنند، تبادل نظر خواهند کرد.

آهنی ادامه داد: در ادامه تبادلات پارلمانی با فرانسه برنامه‌ریزی سفر رسمی آقای بروجردی به دعوت آقای رافارن، رییس کمیسیون خارجه و دفاع سنای فرانسه در حال پیگیری است.

کد خبر : ۴۰۷۹۶۵