خبرگزاری کار ایران

پاسخ مطهری به نقوی‌حسینی:

مسئولان بجای شعار، درباره حوادث سال ۶۷ توضیح دهند/ دایه دلسوزتر از مادر نشوید

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر نماینده اصولگرای مردم ورامین، گفت: در جنایتکار بودن منافقین هیچ تردیدی نیست و گروه فرقان که پدر بنده را به شهادت رساند، شاخه‌ای از منافقین بود و لازم نیست آقای نقوی‌حسینی دایه دلسوزتر از مادر شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی مطهری در تذکر ماده ۷۹ آیین‌نامه داخلی مجلس در واکنش به اظهارات تند سیدحسین نقوی حسینی که در جریان یک تذکر شفاهی شدیداً از او به‌خاطر نامه‌ای که اخیراً درباره حوادث دهه ۶۰ و انتشار فایل صوتی صحبت‌های آیت‌الله منتظری انتقاد کرده بود، گفت: در جنایتکار بودن منافقین هیچ تردیدی نیست و گروه فرقان که پدر بنده را به شهادت رساند، شاخه‌ای از منافقین بود و اکبر گودرزی رهبر گروه فرقان، دوست صمیمی رجوی بود و با یکدیگر جلسه‌های مستمر داشتند و لازم نیست آقای نقوی‌حسینی دایه دلسوزتر از مادر شوند.

او ادامه داد: کل حرف من در آن نامه این بوده که اگر سوالی در اذهان مردم به‌وجود آمده و حدود یک‌ماه گذشته این مسئله در رسانه‌های داخلی و خارجی مطرح بوده، مسئولان به‌جای شعار دادن درباره جنایتکاری منافقین و عظمت امام (ره)، باید درباره خود موضوع توضیح دهند.

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اظهارنظرهای صورت‌گرفته ازسوی تعدادی از مسئولان در این رابطه، خاطرنشان کرد: این‌که بگوییم منافقین جنایتکار بوده، توضیح واضحات است. مسئولان باید توضیح دهند که به‌عنوان مثال در سال ۶۷ با کمال احتیاط عمل شده، حکم هم شرعی بوده و هیچ ظلمی به هیچکس نشده و درصورتی که کسی اعتراضی دارد، اعلام کند تا بررسی کنیم که اگر قصوری شده‌باشد، جبران می‌کنیم.

مطهری تصریح کرد: پرونده را ببندید و این‌قدر شعار ندهید. تا به امروز حدود ۱۰ تا ۱۵ نفر از مسئولان کشور صحبت کرده‌اند و همگی درباره جنایتکار بودن منافقین شعار داده‌اند.

این عضو فراکسیون امید در مجلس دهم یادآور شد: هنگامی که پدر بنده توسط منافقین به شهادت رسیده، آیا امکان دارد که از این گروه دفاع کنم؟ ضمن آن‌که اگر شما دلسوز نظام هستید، بگویید این کارهایی که شما انجام داده‌اید، به نفع نظام بوده یا اگر چنین کارهایی نمی‌کردید.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم اعلام کرد: بنده گفتم روش دفاع شما از نظام و تلاش برای استحکام آن، درست نیست و این روش (که به‌روشنی در این باره توضیح دهید)، بهتر است.

مطهری در پایان تصریح کرد: ما گفتیم بهتر است، توضیح دهید و این پرونده بسته شود و آقای پورمحمدی هم تا حدودی توضیح دادند و ما هم از ایشان تشکر می‌کنیم، اما من متوجه نمی‌شوم این حساسیت عجیب و غریبی که برخی دارند، برای چیست و تصور من این است که جز مقاصد سیاسی، هیچ هدف دیگری ندارد.

به گزارش ایلنا، چندی پیش علی مطهری در نامه‌ای خطاب به وزیر دادگستری درباره اظهارات اخیر او درخصوص فایل صوتی آیت‌الله منتظری بر لزوم ارائه توضیحاتی در زمینه شایعات مربوط به سال ۶۷ تاکید کرده بود که در نشست علنی روز یکشنبه اخیر مجلس، تذکر محسن کوهکن در اعتراض به نامه اخیر علی مطهری درخصوص فایل صوتی آیت‌الله منتظری درباره حوادث دهه ۶۰، منجر به وقوع درگیری لفظی در صحن علنی مجلس شد که این مسئله با واکنش مصطفی کواکبیان همراه بود و در ادامه محمدعلی پورمختار یکی دیگر از نمایندگان اصولگرای مجلس از تلاش گروهی از نمایندگان اصولگرای مجلس به‌منظور سلب صلاحیت مطهری از حضور در هیات رییسه مجلس خبر داده بود.

کد خبر : ۴۰۶۱۴۰