خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

پوزش فراکسیون امید از خبرنگاران و اهالی قلم

سخنگوی فراکسیون امید گفت: این فراکسیون اتفاق پیش‌آمده برای یک خبرنگار در مجلس را محکوم می‌کند و از طرف تمامی اعضای فراکسیون امید، از اهالی قلم و خبرنگاران عزیزی که حق‌طلبانه زحمت می‌کشند، پوزش می‌طلبد.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با انتقاد درگیری قاضی‌پور با یک خبرنگار پارلمانی، به تشریح مواضع فراکسیون امید در این باره پرداخت و افزود: پس از آن‌که فایل صوتی این مصاحبه جنجالی را گوش کردیم، متوجه شدیم علاوه بر اهانت لفظی، با خبرنگار برخورد فیزیکی نیز صورت گرفته است.

پوزش‌ فراکسیون امید از تمامی خبرنگاران و اهالی قلم

او گفت: این موضوع در جمهوری اسلامی ایران غیرقابل قبول است، لذا فراکسیون امید این اتفاق را محکوم می‌کند و از طرف تمامی اعضای فراکسیون امید، از اهالی قلم و خبرنگاران عزیزی که حق‌طلبانه زحمت می‌کشند، پوزش می‌طلبیم.

دفاع از ناموس و شرف ایرانی برای همه اقوام یکسان است

او گفت: همه می‌دانند که ناموس ایرانی برای همه مردم عزیز است و دفاع از حیثیت و ناموس و شرف این مرز و بوم برای ترک و کرد و لر و بلوچ و عرب و فارس یکسان است و از دیرباز تا دوران معاصر و هشت سال دفاع مقدس، همگی در دفاع از این خاک، پیشگام بوده‌اند و همگی با انگیزه دفاع از ناموس و شرف ایرانی، به خط مقدم جبهه‌ها رفته‌اند و همه ملت ایران در این دفاع شرافتمندانه نقش داشته‌اند.

هیچ خانواده شهید و ایثارگری منتی بر هموطنانش ندارد

پارسایی همچنین با اشاره به نقش تمامی اقوام در دفاع مقدس و تعداد شهدای بسیاری که از هر کدام از استان‌های کشور تقدیم ایران عزیز شده است، گفت: آمار شهدای هر یک از استان‌های کشور مشخص است و مردم هیچ استانی بی‌تفاوت نبوده‌اند و به‌عنوان مثال، استان اصفهان بیش از ۱۷ هزار شهید، استان فارس بالغ بر ۱۵ هزار شهید، استان تهران با حدود ۳۰ هزار شهید و استان‌های مرزی که طبیعتاً آمار بالاتری دارند و این درحالی است که هیچ‌یک از این شهدای عزیز، بخاطر دفاع از قوم و قبیله خود به جنگ نرفته و همگی بخاطر دفاع از کیان ملت و خاک و مرز و بوم ایران جان خود را تقدیم کرده‌اند و هیچ خانواده شهید و ایثارگر و جانبازی به هموطنانش منتی ندارد چرا که همگی معتقدند از شرافت مشترک ملت ایران دفاع کرده‌اند.

او گفت: قطعاً مردمان خوب آذری‌زبان دوش‌به‌دوش دیگر هموطنان، مردانه و با شجاعت از کیان ملت دفاع کرده‌اند اما نباید کاری کنیم که به قومیت‌گرایی و تفرقه میان اقوام مختلف دامن زده شود.

سخنگوی فراکسیون امید همچنین با اشاره به موضع‌گیری سخنگوی شورای نگهبان و همچنین رییس فراکسیون امید گفت: باید سعی کنیم حرمت خبرنگاران و اهالی رسانه حفظ شود.

درخواست فراکسیون امید از رییس مجلس

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم تصریح کرد: انتظار ما این است که آقای لاریجانی به‌عنوان رییس مجلس و همچنین هیات رییسه محترم مجلس، در این باره به‌صورت شفاف موضع‌گیری کند تا خدایی‌ناکرده چنین رفتار ناپسندی به‌نام مجلس نوشته نشود.

کد خبر : ۴۰۵۷۴۰