خبرگزاری کار ایران

محمدرضا عارف:

نمایندگان از اهانت به اصحاب قلم پرهیز کنند/ کاری نکنیم که دست خبرنگار بلرزد

رییس فراکسیون امید از نمایندگان مجلس خواست در مواجه با سوالات خبرنگاران حتی چالشی سعه صدر داشته باشند و از هرگونه توهین واهانت به اصحاب قلم بپرهیزند و حامی آنها در انجام وظایفشان باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، متن یادداشت عارف در مورد درگیری قاضی‌پور با یک خبرنگار پارلمانی که در اینستاگرام به این شرح است:

«خبرنگاران و رسانه ها چشم و گوش و زبان مردم هستند. آنها به کلام ساده در همه نقاط جهان نمایندگان بدون واسطه مردم محسوب می شوند که وظیفه دارند تا مسیر توسعه، پیشرفت و تعادل جامعه را برای رسیدن به نقطه مطلوب هموار کند و آیینه ساده و عملکرد و رفتار مسوولین جامعه باشند.

آنها راویان فردای بهتر هستند که اگر نباشند حتما دایره افرادی که می‌توانند توسعه و رشد در حوزه مختلف آسیب پذیر کنند، افزایش می‌یابند.

بزرگترین اعتراف درباره خبرنگاران این است که دیگر نمی‌توان بدون آگاهی بخشی واقعی آنها را به توسعه موثر و کارا دل بست و در انتظار فردایی روشن‌تر برای توسعه بود. بارها گفته‌ام و باز هم تاکید می‌کنم که نباید کاری کرد که خبرنگاران و روزنامه نگاران عزیز ما هنگام نوشتن دست شان بلرزد و انتظار از مسوولان بویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که در مواجه با سوالات خبرنگاران حتی چالشی سعه صدر داشته باشند و از هرگونه توهین واهانت به اصحاب قلم بپرهیزند و حامی آنها در انجام وظایفشان باشند.

نمایندگان مجلس باید تلاش کنند با تصویب قوانینی امنیت شغلی خبرنگاران را تامین و به آنان اطمینان خاطر بدهند که در انجام وظیفه با مشکل و آسیبی رو به رو نمی‌شوند. مجلس دهم باید مجلس اعتدال و میانه روی باشد تا برخی خاطرات تلخ گذشته در اذهان مردم بزرگوارمان بویژه اصحاب رسانه تداعی نشود. بدانیم که رفتار نمایندگان محترم مجلس با خبرنگاران الگویی برای دیگران خواهد بود و این مسوولیت بس سنگین است که درهمه حال احترام خبرنگاران را داشته باشیم حتی در مواردی که با سوالات چالشی آنها رو به رو می شویم قدردان تلاش ها و فعالیت آنان باشیم.»

به گزارش ایلنا، جمعی از روزنامه‌نگاران نیز در نامه‌ای به رییس مجلس ضمن محکوم کردن اهانت و برخورد فیزیکی از سوی هر سیاست‌مدار و مسئولی در مواجهه با هر خبرنگار از هر رسانه‌ای، از لاریجانی خواسته‌اند با رسیدگی دقیق و سریع، این موضوع پیگیری شود.

کد خبر : ۴۰۵۵۰۴