خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد قوه قضاییه برای برگزاری کنسرت‌ها؛

فرماندار یا استاندار مسئولیت کنسرت را بر عهده بگیرند

معاون اول قوهق ضاییه گفت: فرماندار یا استاندار مسئولیت کنسرت را بر عهده بگیرند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای با اشاره به موضوع لغو کنسرت‌ها او در مورد بحث لغو کنسرت‌ها و مواضع اتخاذ شده از سوی مسئولان اظهار کرد: در خصوص لغو کنسرت‌ها باید بگویم که قوه قضائیه و مجموعه دستگاه‌های نظام جمهوری اسلامی مطلقا با هنر و هنرمند مخالف نیستند، حتی در مواردی آنها را تشویق به فعالیت هم کرده‌ایم، چرا که زبان هنر بسیار تاثیرگذار است، اما باید توجه داشت که صدور مجوز کنسرت‌ها توسط وزارت ارشاد صورت می‌گیرد و این موضوع به صورت ماهوی مانع از ارتکاب جرایم نخواهد شد.

معاون اول قوه قضاییه افزود: به عنوان مثال زمانی که مجوز ساخت یک ساختمان صادر می‌شود، دلیل بر آن نمی‌شود که سازنده ساختمان تخلفی نمی‌کند یا مثلا در خصوص صدور مجوز یک نشریه، مجوز آن مانع از ارتکاب جرم نخواهد شد. لذا باید بگوییم که در این جا پرسشی نمایان می‌شود که چرا با صدور مجوز در برخی پرونده‌ها، ناجا و قوه قضائیه ورود می‌کنند؟ پاسخ این است که زمانی که مباحث خلاف عفت عمومی حادث می‌‌شود یا اینکه پس از برگزاری کنسرت‌ و خروج هنرمندان از سالن مربوطه افراد حاضر، اقدام به ارتکاب جرم می‌کنند ممکن است گزارش‌هایی مطرح شود که آنجا نیروی انتظامی و قوه قضائییه ورود پیدا می‌کنند اما در بعد دیگر امکان دارد که گزارش‌هایی از سوی منابع امنیتی، پلیس و سایر ارگان‌ها صادر شود که اگر این کنسرت بخواهد برگزار شود، تبعاتی را به همراه خواهد داشت در اینجاست که ناجا و قوه قضائیه و سایر دستگاه‌های مربوطه به این پرونده ورود می‌کنند.

سخنگوی قوه قضائییه ادامه داد: اگر کسی اعم از فرماندار،‌ استاندار یا سایر مسئولان مسئولیت کنسرت را بر عهده بگیرند، به احتمال خیلی زیاد مشکلی به وجود نمی‌آید اما ما شاهد هستیم هیچ کس تعهد برگزاری کنسرت را بر عهده نمی‌گیرد و در اینجا وظیفه دادستان و سایر ارگان‌ها ایجاب می‌کند که به پرونده ورود کنند. دادستان تهران هم در روز گذشته به همین مورد اشاره کرده بود به عنوان مثال می‌بایست شخص یا ارگانی مانند وزارت ارشاد موضوع را بر عهده بگیرد. نکته‌ای که در این پرونده وجود دارد سیاسی شدن بخش اعظمی از آن توسط برخی از رسانه‌ها و نشریات صورت می‌گیرد. به عنوان روزنامه آفتاب یزد روز گذشته در صفحه اول خود تیتری را زده بود که تا حدود زیادی شیطنت‌ برانگیز قلمداد می‌شود که می‌توان از همین مواردی باشد که پیشتر به آن اشاره کردیم.

کد خبر : ۴۰۵۴۰۵