خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی:

در مذاکرات هسته‌ای هیچ کاری بدون اجازه رهبری انجام نگرفت

وزیر کشور با اشاره برخی تحلیل ها مبنی بر تلاش دشمنان برای انتخابات سال آینده گفت: مردم در انتخابات سال ۹۶ ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی و میاندوره ای مجلس بار دیگر عظمت خود را به دشمنان نشان خواهند داد.

به گزارش ایلنا،  عبدالرضا رحمانی فضلی درجمع نمازگزاران سیاسی و عبادی نمازجمعه گرگان با اشاره به گذشت سه سال از عمر دولت تدبیر و امید افزود: سه چهار ماه قبل از انتخابات سال ۹۲ هجمه فراوان دشمنان نظام را در حوزه های مختلف شاهد بودیم.

وی اظهارکرد: بحث تحریم ها و فشارهای اقتصادی آن ها را به این تحلیل رسانده بود که می توانند با فشار به ایران و سخت کردن شرایط اقتصادی یک تنش بزرگ سیاسی ایجاد کنند و می خواستند انتخابات را یک درگیری و تنش تبدیل کنند.

وزیرکشورتصریح کرد: مردم ایران با برگزاری یک انتخابات آرام و مناسب تمام نقشه های آنان را خنثی کردند و رهبر معظم انقلاب نیز آن زمان بر حضور پرشور و با شکوه مردم و حق الناس بودن رای مردم تاکید داشتند.

رحمانی فضلی افزود: اراده مردم در انتخابات سال ۹۲ در انتخاب دکتر روحانی تجلی پیدا کرد.

وزیرکشورگفت: کشور درسال ۹۲ درشرایطی بود که ما نمیتوانستیم نفت را صادر کنیم و ایران هراسی و ایجاد همگرایی و وحدت علیه ایران بوجود آورده بودند.

وی اظهارکرد: بعد از انتخابات سال ۹۲ وقتی دشمنان دیدند چنین شرایطی حاکم شده است راهی جز مذاکره نداشتند؛ هیچ وقت در مذاکرات میزمذاکره را ترک نکردیم همواره آنان ترک کردند.

وزیرکشورگفت: هدایت گر اصلی مذاکرات رهبری بوده و هیچ کاری بدون اجازه ایشان انجام نگرفته است، به لطف خدا با همه فراز و فرودهایی که وجود داشت شر بزرگی را از در خانه ملت دور کردیم.

رحمانی فضلی افزود: هم اکنون حجم انبوه سفر سرمایه گذاران، آزادسازی نقل و انتقال پول، افزایش فروش نفت، از بین رفتن شرایط ایران هراسی و بهم خوردن اتحاد جهانی علیه ایران را شاهد هستیم.

وی در ادامه با تشریح شرایط حاکم برمنطقه گفت: در منطقه شاهد یک جنگ جهانی بزرگ در مقیاس منطقه ای هستیم.

رحمانی فضلی افزود: ایران با همه نابسامانی ها و ناپایداری ها، در شرایط امنیتی مناسبی قرار دارد و با هوشیاری نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و هدایت های رهبر معظم انقلاب و تدابیر رئیس جمهوری در شرایط مطلوب و مناسب امنیتی قرار داریم.

وی ادامه داد: یکی از نقاط قوت دولت این است که تحت امر رهبر معظم انقلاب کمک به مردم منطقه را در دستور کار قرار داده است.

وزیرکشور گفت: امنیت امروز کشور را مدیون مردم می دانیم، مردم پایه اصلی امنیت پایدار هستند که با وحدت مسوولان را کمک می کنند.

رحمانی فضلی به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: این انتخابات با آرامش و امنیت کامل برگزار شد و حتی یک قطع خون از دماغ کسی نیامد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: نسخه شفابخش رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد، اقتصاد مقاومتی است که اولویت اول قرار دارد.

وزیر کشور گفت: رهبر معطم انقلاب شخصا موضوع اقتصاد مقاومتی را سیاستگذاری و پیگیری می کنند. اراده دولت بعد از برجام در امور اقتصادی است و رییس جمهوری هر هفته در حوزه اقتصادی جلسه دارد.

رحمانی فضلی افزود: در حوزه اجتماعی رهبر معظم انقلاب سه جلسه با شورای اجتماعی کشور داشتند و حل این آسیب ها را به عنوان دغدغه مطرح کردند همه متعهد به حل این آسیب ها شدند و گزارش شورای اجتماعی کشور آبان ماه در محضر رهبر معظم انقلاب ارایه می شود.

وزیر کشور گفت: استان گلستان با توجه به ظرفیت و منابعی که دارد می تواند پرچمدار رونق اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باشد.

رحمانی با بیان اینکه استانداران و نمایندگان دولت باید با تمام توان موضوع اقتصاد مقاومتی را دنبال کنند، افزود: با توجه به انتخاب سه استان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی، براساس این تجربه رییس جمهوری دستور دادند هر استان یک وزیرمعین داشته باشد و مسایل استان را پیگیری کند.

رحمانی فضلی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند اقتصاد مقاومتی کمتر از جهاد نیست لذا مردم باید پای کار بیایند و این موضوع را اجرایی کنند.

کد خبر : ۴۰۴۶۷۸