خبرگزاری کار ایران

فرماندار تهران:

دولت در بیان دستاوردهای خود توفیق کمتری داشته است/در انتخابات مجلس ۲۳ شکایت به ستاد انتخابات رسید

فرماندار تهران با اشاره به اینکه تا پیش از آغاز به کار دولت یازدهم در ایام محرم ، ماه رمضان و شب عید مردم استرس افزایش قیمت‌ها را داشتند، گفت: ظرف سه سال گذشته تغییر قیمت ها زیر ۱۰ درصد بود و حتی در برخی از کالاها کاهش قیمت و یا تثبیت آنها بودیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی فرهادی فرماندار تهران در جلسه شورای اداری شهرستان تهران که امروز در سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان تهران تشکیل شد با گرامیداشت هفته دولت اظهارداشت: متاسفانه دولت تدبیر امید در بحث اطلاع رسانی در حوزه عملکرد خود مشکلاتی داشته و در معرفی دستاوردها توفیقات کمتری حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه همه مسوولان دولتی موظف هستند گزارش عملکرد خود را در حوزه‌های مختلف به اطلاع مردم برسانند، ادامه داد: انسجام  و وحدت رویه در توسعه، رشد و بالندگی کشور موثر است و هرچه در بخش‌های مختلف یک نظام اختلاف سلیقه یا اختلاف نظر وجودداشته باشد، موجب از بین رفتن وحدت رویه می شود و کشور با توسعه رشد و بالندگی فاصله خواهد گرفت.

فرماندار تهران با تاکید بر اینکه کشور باید از وابستگی و درآمدهای نفتی رهایی یابد تصریح کرد: در سالهای گذشته نفت به فروش می رسید و درآمد حاصل از آن صرف کالاهای مختلف می شد و بودجه به درآمدهای نفتی متصل بود .

فرهادی با اشاره به اینکه اگر خانواده‌ای درآمد کمتری از میزان مصرف خود داشته باشد، بی تردید مجبور است وسایل خانه خود را به فروش برساند تا کسری هزینه را فراهم کند گفت: اگر درآمد نفت صرف امور زیربنایی و سرمایه گذاری نشود به معنای فروش اثاثیه و لوازم خانه محسوب می شود .

وی به کاهش ۱۲ درصدی وابستگی کشور به فروش نفت اشاره کرد وگفت: در سال ۹۲، ۵۷درصد بودجه از مسیر اخذ مالیات و ۴۳ درصد از سوی فروش نفت تامین می شد این درحالی است که در سال ۹۴، ۶۸درصد توسط مالیات و ۳۱درصد توسط فروش نفت محقق شد.

فرهادی با بیان اینکه سال جاری و تا مهرماه سالجاری ۵/ ۱۱ میلیون تن تولید گندم خواهیم داشت افزود: این دستاورد در حالی ایجاد شده که کشور خشکسالی های پی درپی را پشت سر گذاشته است.

فرماندار تهران به موضوع برجام اشاره کرد وگفت: مهمترین موضوع عبور از گردنه خطرناکی بود که استکبار جهانی برای ما ایجاد کرده و دولت یازدهم درسایه رهنمودهای مقام معظم رهبری از گردنه عبورکرد و این کار توسط دولت یازدهم با سربلندی انجام شد .

وی همچنین از افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۵ پروژه در شهرستان تهران طی هفته دولت خبرداد وافزود:از این تعداد ، ۵۷ پروژه در هفته دولت افتتاح و ۸ پروژه کلنگ زنی خواهد شد. اعتبار این ۵۷ پروژه هزار و ۳۳۳میلیارد تومان است و اعتبار ۸ پروژه ای که کلنگ زنی خواهد شد نیز ۳۲ میلیارد تومان است. این پروژه در بخش هایی مختلفی از جمله بهداشت و درمان ، آبفا وحوزه های فرهنگی است.

فرماندار تهران با بیان اینکه ظرف سه سال گذشته ۵۵۰ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۳۶۶ میلیارد تومان افتتاح شده است، خاطرنشان کرد: ظرف سه سال گذشته ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری واریز شده است.

فرهادی با اشاره به برگزاری انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه سال گذشته گفت: در این انتخابات شاهد رشد ۱۵ درصدی مشارکت مردم در تهران بودیم که نشان از رضایت مندی مردم از عملکرد دولت و اطمینان از صندوق های انتخابات بوده است.

وی اضافه کرد: در این انتخابات یکی از رکوردهایی که به ثبت رسید ورود هر ۳۰ نفر نمایندگان مردم تهران به مجلس شورای اسلامی در دوره اول بود. همچنین در این انتخابات شاهد کمترین میزان شکایت ها بودیم به طوری که از ۲هزار و ۵۰۰ نفر کاندیدای ثبت نامی تنها ۲۳ شکایت به ستاد انتخابات رسید اما اعتراضی نسبت به روند برگزاری انتخابات نداشتیم.

فرهادی همچنین با بیان اینکه در سه سال گذشته قیمت ها تثبیت شد گفت: تا پیش از آغاز به کار دولت یازدهم در ایام محرم ، ماه رمضان و شب عید مردم استرس افزایش قیمتها را داشتند در حالی که ظرف سه سال گذشته تغییر قیمت ها زیر ۱۰ درصد بود و حتی در برخی از کالاها شاهد کاهش قیمت و یا تثبیت آنها بودیم.

کد خبر : ۴۰۳۸۰۷