خبرگزاری کار ایران

خبرنگار وال استریت ژورنال:

تصمیم اوباما برای لغو حمله به سوریه به‌دلیل تهدید ایران به خروج از مذاکرات بود

خبرنگار مجله وال استریت مدعی شد: تصمیم اوباما برای لغو حمله به سوریه به‌دلیل تهدید ایران به خروج از مذاکرات بود.

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی کالر، جوی سالمون‌ گزارشگر وال استریت ژورنال روز دوشنبه گفته است که بر اساس اطلاعات به دست آمده در مورد خطوط قرمز آمریکا رییس‌جمهور این کشور تصمیم گرفته بعد از استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه هیچ فشاری علیه سوریه وارد نکند و این به سه سال پیش و زمانی که اوباما در روز کارگر هیچ حرکت نظامی‌ای علیه سوریه نکرد برمی‌گردد.

خبرنگار وال‌استریت ژورنال مدعی شد که اوباما دلایل بسیاری برای این کار داشت و جان کری نیز در آن زمان گفت که روس‌ها در تخلیه انبارهای سلاح‌های شیمیایی در سوریه به آنها کمک خواهد کرد؛ در نتیجه هیچ نیازی به حمله نظامی نیست. او همچنین درآن زمان به نقش ایران در این خصوص اشاره کرده بود.

خبرنگار وال استریت ژورنال خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده از آن زمان، اوباما دستور حمله را به هواپیماهایش داده بود، اما این دستور را درست زمانی که مذاکره‌کنندگان هسته‌ای آمریکا در نشست مشترکی با مذاکره‌کنندگان ایرانی در عمان بودند، پس گرفت.

سالومون در این کتاب مدعی شده که مقام‌های ایرانی و آمریکایی هر دو، در آن زمان به او گفته بودند که آنها در وهله اول در خصوص احتمال حمله آمریکا علیه نیروهای بشار اسد گفت‌وگو می‌کردند و دلیل اینکه این مذاکرات به نتیجه‌ای نرسیده بود، این بود که ایران ادامه مذاکره با ایران به امنیت سوریه گره زده بود.

کد خبر : ۴۰۳۷۲۵