خبرگزاری کار ایران

جهانگیری:

امام خمینی(ره) متعلق به همه نسل‌ها است

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) متعلق به همه نسل‌ها است، گفت: ما وظیفه داریم از آثار امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی صیانت و حفاظت کنیم تا این آثار برای نسل‌های آینده ماندگار بماند.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) در جلسه‌ای درخصوص موزه، مرکز اسناد و کتابخانه امام خمینی(ره) تصریح کرد: کسانی که دوران امام خمینی(ره) را درک کرده‌اند، وظیفه دارند تصویر درست و واقع‌بینانه‌ای از امام خمینی‌ (ره) و انقلاب اسلامی به نسل‌های آینده ارائه دهند و در همین راستا لازم است از آثار بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران نگهداری و در معرض دید علاقمندان داخلی و خارجی قرار گیرد.

معاون اول رییس جمهور از سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان اسناد و کتابخانه ملی خواست همکاری‌های لازم را برای احداث موزه مرکز اسناد و کتابخانه امام خمینی (ره) بعمل آورند.

در این جلسه حجت الاسلام سید حسن خمینی تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) نیز با قدردانی از زحمات و تلاش‌های معاون اول رییس جمهور برای تکمیل و ساماندهی حرم در سال ۹۳ گفت: امیدوارم با دستورات جهانگیری شاهد افتتاح موزه مرکز اسناد و کتابخانه امام خمینی (ره)‌ در ایام دهه فجر امسال باشیم.

در این نشست که وزرای نفت، صنعت،معدن و تجارت، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون حقوقی رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی نیز حضور داشتند، گزارشی از مطالعات و پیش‌بینی‌های انجام شده برای ساخت موزه مرکز اسناد و کتابخانه امام خمینی (ره) ارائه شد.

کد خبر : ۴۰۳۵۲۸