خبرگزاری کار ایران

واشنگتن‌پست:

ایران حتی یک پنی بیشتر از حق مشروعش دریافت نکرده است

ایران حتی یک پنی بیشتر از حق و بدهی مشروعش دریافت نکرده است، اما ایالات متحده صبر کرد تا ارسال پول‌ها به ایران بعد از آزادی زندانیان آمریکایی صورت بگیرد.

به گزارش ایلنا، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت که دولت اوباما باهوش بود که پیش از آزادی زندانیان آمریکایی بدهی اش به ایران را پرداخت نکرد.

نویسنده این روزنامه نوشت: ۴۰۰ میلیون دلار پول نقدی که ایالات متحده به سرعت بعد از اینکه زندانیان آمریکایی آزاد شدند به ایران فرستاده شد، در ازای آزادی آنها نبود. همان‌طور که بارها توضیح داده شده است، این مبلغ در ازای بدهی آمریکا به ایران پرداخت شد  و این پول به ایران تعلق داشت و تنها ایالات متحده پذیرفت که پول ایران را پس بدهد.

به گزارش واشنگتن‌پست ایران حتی یک پنی بیشتر  از حق و بدهی مشروعش دریافت نکرده است، اما ایالات متحده صبر کرد تا ارسال پول‌ها به ایران بعد از آزادی زندانیان آمریکایی صورت بگیرد.

این روزنامه آمریکایی در پایان نوشته است: دلیل عدم ارسال پول‌ها پیش از اطمینان از آزادی زندانیان آمریکایی این بود که دولت اوباما مطمئن نبود آیا ایران پس از دریافت پول‌ها از آزادی آنها سر باز می‌زند یا نه، بنابراین حق داشت که ارسال پول‌ها را به بعد از آزادی زندانیان موکول کند.

کد خبر : ۴۰۳۲۲۰