خبرگزاری کار ایران

لاریجانی:

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبنای کاری کمیسیون تلفیق برنامه ششم باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی باید مبنای کاری کمیسیون تلفیق رسیدگی به برنامه ششم توسعه باشد به دلیل اینکه اجرای این سیاست ها برای نجات کشور بسیار مهم است.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (یکشنبه، ۳۱ مردادماه) پس از حضور در نشست کمیسیون تلفیق رسیدگی به برنامه ششم توسعه کشور، در جمع خبرنگاران گفت: علی القاعده کمیسیون تلفیق که در حال حاضر کار خود را برای رسیدگی به برنامه ششم توسعه آغاز کرده، ۳ هفته فرصت برای بررسی این موضوع دارد که البته ۳ هفته دیگر نیز قابل تمدید است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر کارها به این ترتیب ادامه یابد، رسیدگی به برنامه ششم در صحن علنی مجلس نیز به حدود ۳ هفته زمان نیاز دارد که در ادامه شورای نگهبان باید موضوع را بررسی کند و اگر بخواهیم کار رسیدگی به برنامه ششم توسعه کشور تا ۱۵ آبان ماه به سرانجام مشخصی برسد نیازمند کار جدی کمیسیون تلفیق برنامه در مجلس هستیم البته اشکالاتی نیز در مکانیسم برنامه ششم وجود دارد، که باید برطرف شود.

لاریجانی افزود: کمیسیون تلفیق برنامه باید بر اساس سیاست‌های مقام معظم رهبری درخصوص برنامه ششم توسعه، بررسی های خود را انجام دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از مسائل مربوط به برنامه ششم توسعه در قوانین دائمی برنامه حل شده و بخشی از مسائل در تجمیع برنامه ها حل شده و بخش دیگر مربوط به خود این برنامه است که باید حتما برای آن سازوکارهایی فراهم کرد مخصوصا اصل مطلب نیاز به قرار دادن سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان مبنای کار دارد که برای نجات کشور بسیار مهم است و بنده در این نشست روی لحاظ این موضوعات در کمیسیون تلفیق تاکید داشتم.

کد خبر : ۴۰۳۰۲۲