خبرگزاری کار ایران

در جریان یک تذکر شفاهی مطرح شد؛

انتقاد شدید صادقی از نحوه مدیریت کمیسیون آموزش توسط زاهدی

درحالی که نشست علنی امروز پارلمان به سوال نماینده اصولگرای نزدیک به جبهه پایداری مردم نیشابور از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اختصاص داشت، محمود صادقی از اعضای کمیسیون آموزش با اشاره به تهیه نامه‌ای با امضای شش نماینده عضو این کمیسیون خطاب به هیات رییسه از نحوه مدیریت غیرقانونی کمیسیون آموزش توسط محمدمهدی زاهدی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمود صادقی در جریان نشست علنی امروز پارلمان که بخشی از آن به سوال نماینده مردم نیشابور از وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری اختصاص داشت، با استناد به بند ۳ ماده ۲۰۹ آیین‌نامه داخلی مجلس و در تذکری شفاهی، نحوه مدیریت سوال از وزرا را برخلاف آیین‌نامه مجلس دانست و گفت: در مورد سوال خانم هاجر چنارانی، نماینده محترم مردم نیشابور از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، هیچ‌گونه ترتیبات مقرر در آیین‌نامه درباره سوال از وزرا رعایت نشده است.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید در مجلس خاطرنشان کرد: این سوال از وزیر، بدون این‌که در جلسه کمیسیون مطرح شود و همچنین بدون بررسی و تعیین قلمروی سوال، به صحن علنی مجلس آمده است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین با اشاره به ادعای مطرح شده مبنی بر عدم حضور وزیر در جلسه‌های این کمیسیون، گفت: این‌که گفته می‌شود علی‌رغم حضور نماینده سوال‌کننده، وزیر علوم در جلسه کمیسیون حاضر نشده است، کذب محض است.

این نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران تصریح کرد: به طور کلی، هیچ جلسه‌ای در این باره در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزار نشده که وزیر علوم در آن شرکت کند و اگر هم تشکیل شده باشد، خود نماینده سوال‌کننده نیز در این جلسه حضور نداشته است و اساساً هیچیک از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نسبت به این جلسه اطلاع ندارند.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید همچنین با اشاره به تهیه نامه‌ای با امضای ۶ نفر از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این باره از تقدیم این نامه به هیات رییسه مجلس خبر داد و گفت: ما نسبت به نحوه مدیریت و اداره کمیسیون آموزش از سوی رییس این کمیسیون اعتراض داریم. این چه طرز اداره غیرقانونی کمیسیون است.

غلامرضا کاتب، از اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در ادامه و در شرایطی که مسعود پزشکیان برخلاف عرف رایج، به تذکر نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران پاسخ نداد، با اشاره به نامه‌ای که توسط رییس کمیسیون آموزش در خصوص سوال از وزیر علوم تقدیم هیات رییسه شده است، گفت: آقای محمدمهدی زاهدی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تاریخ ۹۵/۵/۱۵ در نامه‌ای خطاب به هیات رییسه در این باره نکاتی مطرح کرده بودند که البته آقای صادقی نیز انتقادهایی داشتند ولی قرار نبود این مسائل در صحن مطرح شود.

کد خبر : ۴۰۲۸۵۹