خبرگزاری کار ایران

جابری انصاری:

تشکیل شورای عالی سیاسی یمن، قانونی و قابل احترام است

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه با بیان اینکه هیچ طرفی نمی‌تواند مشروعیت پارلمان منتخب یمن را زیر سوال ببرد، گفت: تصمیمات نمایندگان مردم یمن از جمله در زمینه تشکیل شورای عالی سیاسی، قانونی و قابل احترام بوده و این تصمیمات می بایست مورد شناسایی قرار گیرد.

 

به گزارش ایلنا، حسین جابری انصاری حمایت گسترده مردم یمن از مجلس منتخب این کشور و تصمیمات آن را با اهمیت و شایسته توجه جامعه بین المللی دانست و گفت: تردیدی نیست که رویکرد غیر منطقی و زیاده خواهانه عربستان موجب شکست مذاکرات کویت و بازگشت به نقطه صفر در تلاش‌های نماینده سازمان ملل شد.

وی افزود: این مذاکرات در صورت رعایت انصاف می توانست پایانی بر یک جنگ کور باشد که پس از تقریبا یک سال و نیم حاصلی بجز ویرانی یمن و قربانی شدن هزاران غیر نظامی بی گناه از جمله زنان و کودکان نداشته است.

معاون عربی و افریقا وزارت امور خارجه ادامه داد: متاسفانه جنگ افروزی هنوز ادامه دارد و سعودیها با هدف قرار دادن مدارس و بیمارستانها وارد فاز خطرناکی از اقدامات علیه بشریت شده اند تا جائیکه امدادگران بین المللی و پزشکان بدون مرز نیز از حملات انتقام جویانه هواپیماهای ائتلاف خود خوانده عربستان بی نصیب نمانده اند.

جابری انصاری خاطرنشان کرد: محکومیت وسیع حمله به بیمارستانها و مدارس از سوی نهادهای بین المللی از یک سو نشان می دهد جهان نمی تواند برای همیشه نسبت به ظلم و تجاوز گری سکوت کند و از سوی دیگر بی توجهی عربستان به اینگونه هشدارها حکایت از ناکارامدی شورای امنیت در متوقف کردن رژیم سعودی دارد. بی تردید اگر همراهی برخی اعضای دائم شورای امنیت با زیاده خواهی‌های عربستان نبود این جنگ تاکنون ادامه نمی‌یافت. 

وی اظهار کرد: یمن آزمون بزرگ و مهمی فراروی جامعه بین المللی و شورای امنیت است تا نشان دهد تا چه میزان می تواند در تحقق موازین مورد پذیرش خود کارایی داشته باشد. بی تردید پس از یک سال و نیم جنگ خانمانسوز و تعلل قدرتهای بزرگ چاره ای برای مردم یمن جز بازگشت به ساز و کارهای قانونی داخلی و در راس آنها اعاده فعالیت مجلس منتخب باقی نمانده و تردیدی نیست که هیچ طرفی نمی‌تواند مشروعیت پارلمان منتخب یمن را زیر سوال ببرد.

معاون عربی و افریقا وزارت امور خارجه تاکید کرد:تصمیمات نمایندگان مردم یمن از جمله در زمینه تشکیل شورای عالی سیاسی، قانونی و قابل احترام بوده و از این پس در همه طرحها و ابتکارات صلح، این تصمیمات می بایست مورد شناسایی قرار گیرد.

کد خبر : ۴۰۲۶۳۲