خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار رییس مجلس عراق:

برخی کشورهای منطقه تحت تاثیر عوامل صهیونیست‌ها، راه غلطی را دنبال می‌کنند

رییس جمهور با ابراز خرسندی از پیروزی های اخیر ارتش و مردم عراق در مبارزه با تروریسم تصریح کرد که بی‌تردید خشکاندن ریشه‌های اختلاف و تقویت پایه‌های وحدت و اتحاد همه اقوام و مذاهب عراقی، به روند این پیروزی‌ها شتاب بخشیده و تروریسم را در عراق ریشه‌کن می کند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی عصر شنبه در دیدار "سلیم الجبوری" رییس مجلس عراق اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران همانطور که تاکنون در کنار ملت و دولت عراق بوده ، تا پایان نیز در مبارزه با تروریسم،  در کنار آنها باقی خواهد ماند.

رییس جمهور، توسعه همکاری‌های دو کشور بویژه در حوزه اقتصادی را حائز اهمیت برشمرد و اظهارداشت: دوره پسابرجام فرصت مناسبی را برای توسعه همکاری های دو کشور در همه عرصه‌ها از جمله اقتصادی هموار کرده که باید از این فرصت بهره گرفت و مجالس می‌توانند این روابط را تسهیل کنند.

روحانی در ادامه، پارلمان عراق را نماد اتحاد و برادری همه اقوام و مذاهب این کشور برشمرد و گفت: پارلمان عراق با اتحاد و نقش آفرینی یکپارچه در عرصه مبارزه با تروریسم، می‌تواند وحدت ملی عراق را تقویت و تضمین کند.

رییس جمهور در ادامه، تروریسم را معضلی برای همه منطقه و جهان برشمرد و اظهارداشت: متاسفانه برخی کشورهای منطقه تحت تاثیر عوامل مختلف از جمله صهیونیست‌ها، راه غلطی را دنبال می‌کنند و این درحالی است که ملت‌ها خواستار آن هستند که همه این کشورها در کنار هم برای توسعه و آبادانی منطقه بکوشند.

روحانی در این دیدار همچنین تقویت رایزنی و همفکری دو کشور برای صلح و ثبات در منطقه را ضروری خواند.

"سلیم الجبوری" رییس مجلس عراق نیز در این دیدار توسعه و تعمیق همکاری های اقتصادی میان دو کشور را خواسته دو ملت و ضروری خواند و گفت: باید با جستجوی راههای جدید برای تقویت همکاریها ، افق های نوینی را در همکاری های مشترک بگشاییم.

وی تاکید کرد که توسعه همکاریهای اقتصادی، همسو با منافع مشترک دو کشور و منطقه است و پارلمان عراق از توسعه روند همکاریهای مشترک،  پشتیبانی می کند.

الجبوری در ادامه به معضل تروریسم در کشورش اشاره کرد و اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم پیوسته در کنار ملت و دولت عراق بوده و در این مبارزه ، مهمترین نقش را ایفا کرده است.

رییس مجلس عراق با ارائه گزارشی از پیروزی های اخیر کشورش در مبارزه با تروریسم ، گفت: بی تردید این پیروزی ها در سایه وحدت و اتحاد همه مردم عراق اعم از نیروهای ارتش ، نیروهای مردمی قبایل و اقوام عراقی حاصل آمد.

وی عبور از مشکلات منطقه را در گرو همکاری و اتحاد همه کشورهای منطقه برشمرد و گفت: ایران و عراق باید با تقویت همکاری های خود نه تنها برای ایجاد صلح و امنیت در عراق بلکه برای تقویت ثبات در منطقه تلاش کنند.

کد خبر : ۴۰۲۵۸۵