خبرگزاری کار ایران

با تصویب هیات‌وزیران صورت گرفت؛

اختصاص پانصد میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای آبیاری تحت فشار

با تصویب هیئت وزیران، مبلغ پانصد میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار اختصاص می یابد.

به گزارش ایلنا، متن مصوبه هیئت وزیران به شرح زیر است:

۱- با اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور، صندوق توسعه ملی معادل کل مبلغ پانصد میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۵۰۰) دلار موضوع بند (د) تبصره (۴) قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور را نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مسدود خواهد نمود.

۲- صندوق توسعه ملی با اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور، نسبت به واریز مرحله ای این اعتبار اقدام می نماید.

۳- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به تبدیل ارز اقدام نموده و معادل ریالی آن را به حسابی که برای این منظور نزد بانک کشاورزی مفتوح می شود، واریز خواهد کرد تا براساس معرفی وزارت جهادکشاورزی برای طرح های آبیاری تحت فشار به متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی پرداخت گردد.

۴- جدول بازپرداخت ارزی اعتبار مذکور با همکاری صندوق توسعه ملی و سازمان برنامه و بودجه کشور و در چارچوب ضوابط و شرایط صندوق مذکور تهیه می شود.

سازمان یادشده بازپرداخت اعتبار موضوع این تصویب نامه را تضمین می نماید.

۵- اعتبار دریافتی از صندوق توسعه ملی پس از دو سال تنفس، از سال ۱۳۹۸ در شش قسط مساوی سالانه از محل عواید طرح و یا از طریق پیش بینی منابع در لوایح بودجه سنواتی پرداخت خواهد شد.

۶- به منظور کنترل حین اجرا، بانک کشاورزی مکلف است در قالب سامانه الکترونیکی ایجاد شده، گزارش های مالی لازم را مطابق با چارچوب تعیین شده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و به آن سازمان ارایه نماید.

۷- وزارت جهادکشاورزی مکلف است در مقاطع زمانی سه ماهه گزارش های لازم را به سازمان برنامه و بودجه کشور ارایه نماید.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی - وزارت جهادکشاورزی - سازمان برنامه و بودجه کشور - بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران - صندوق توسعه ملی ابلاغ کرد.

کد خبر : ۴۰۲۵۶۱