خبرگزاری کار ایران

پورمحمدی مطرح کرد:

بازارهای نفتی را پس گرفته‌ایم/ هوشیاری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران

وزیر دادگستری گفت: چند ماه گذشته میزان فروش نفت ایران افزایش‌یافته و بازارهای نفتی را پس گرفته‌ایم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در مراسم یادواره 35 نفر از شهدای شهر پول و شهدای مدافع حرم بخش کجور با بیان اینکه هر نقطه از کشور معطر به عطر شهداست و مردم نیز همواره قدردان و پیرو خط شهدا هستند، اظهار کرد: این نشان می‌دهد این جامعه وفادار به حق و حقیقت است و همه افتخار می‌کنیم در محفل شهدا هستیم و این مرز جاودانگی ملت‌هاست.

وی با بیان اینکه انسانی که در راه خدا شهید می‌شود زنده است، افزود: شهید متصل به خدا، ماندگار و جاودان است و جامعه‌ای که شهیدپرور و دنباله‌رو جامعه بوده، تاریخ‌ساز است. جامعه ایران به برکت خون شهدا تحول‌آفرین است و امنیت خود را حفظ کردیم و به انسانیت عزت و شرف داده‌ایم.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: قدرت و عزت کشور ما از برکت شهداست و به گفته مقام معظم رهبری «ما اگر مقتدر هستیم به یمن شهدا، ایثارگران، جانبازان و خانواده‌هایشان است» و در مذاکرات هسته‌ای به ثمره و اقتدار خون شهدا و ملت توانستیم با قدرت در مقابل گروه 1+5 بایستیم.

پورمحمدی با بیان اینکه ملت ایران همچنان مورد آماج حملات دشمنان است، خاطرنشان کرد: یک تیم تروریستی اخیرا در غرب کشور به هلاکت رسید و این امنیتی که امروز برای ما وجود دارد به دنیا پیام می‌دهد که ما ملت منسجم و متحد هستیم و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ما هوشیار هستند و از کشور دفاع می‌کنند.

وی گفت: دشمن سخت‌ترین تحریم‌ها را اعمال کرد اما تأثیری نداشت و وقتی دیدند فشارهای روانی و تحریم‌ها اثری نداشتند از روی ناچار تمکین کردند.

پورمحمدی همچنین متذکر شد: ملت، رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و مسئولان کشور در مذاکرات هسته‌ای مقاومت کرده‌اند و طرف مذاکره به امضای برجام پرداخته‌اند. اینکه امضا بزنیم، در برویم نداریم. وقتی امضا کردند باید پایش بایستند.

وزیر دادگستری با اشاره به برجام تصریح کرد: قرار نیست آنها فقط سند امضا کنند بلکه باید به آن عمل کنند. هر چند هنوز نتایج برجام در زندگی مردم مشهود نیست اما در همین چند ماه گذشته میزان فروش نفت ایران افزایش‌یافته است.

وی با اظهار اینکه در چند ماه گذشته بازارهای نفتی را پس گرفته‌ایم، افزود: میزان صادرات غیرنفتی در چند ماه گذشته از میزان واردات پیشی گرفته و میزان واردات در سال ۹۱ حدود ۱۲ میلیارد دلار رشد یافته بود اما سال قبل ۴۲ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی و ۴۱ میلیارد دلار واردات داشته‌ایم.

وزیر دادگستری با اشاره به افزایش صادرات در 4 ماه گذشته عنوان کرد: ما ذره‌ذره منافع خود را پیگیری و دفاع خواهیم کرد و رمز موفقیت ملت سبب شده تا ایران به اولین کشور منطقه در تولیدات علمی تبدیل شود.

پورمحمدی همچنین با بیان اینکه شهید و شهادت نشان می‌دهند جامعه زنده و وفادار به‌حق و حقیقت است، عنوان کرد: شرکت در مجلس شهید و شهادت افتخاری برای همه است و این مسئله، رمز جاودانی همه ملت‌ها است.

وی عنوان کرد: انسان‌ها می‌میرند و تصویر و خاطرشان محو می‌شود اما انسانی که درراه خداوند شهید می‌شود، جاودانه خواهد ماند زیرا سنت رمز هستی را بر این دانست که بدی‌های نیست و خاک می‌شود ولی آنچه باید خداوند پیوند خورده ماندگار می‌شود.

حجت‌الاسلام پورمحمدی، با اظهار اینکه شهدا محو نمی‌شوند و ماندگار هستند افزود: به تعبیر شهید بهشتی، راست‌قامتان ماندگار می‌شوند و جامعه شهیدپرور و جامعه‌ای که دنبال‌رو شهدا است، ماندگار وزنده و تاریخ‌ساز است.

وزیر دادگستری ادامه داد: امروز به برکت شهدا نه‌تنها مملکت را حفظ کردیم بلکه از مرزهای انسانیت و اسلامی دفاع می‌کنیم و جبهه بزرگ برابر استکبار گشودیم و استکبار را زمین‌گیر کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه جامعه شهیدپرور ایران، عزیز است تصریح کرد: هرکه باخدا شد عزیز می‌شود و عزت جامعه اسلامی به برکت شهدا است، قدرت جامعه اسلامی ناشی از خون شهدا و ایستادگی و مقاومت ملت اسلامی است و راه آنان ادامه خواهد داشت و ما نیز درراه شهدا ثابت‌قدم خواهیم بود.

حجت‌الاسلام پورمحمدی تصریح کرد: اگر مقام معظم رهبری می‌فرمایند که « ما مقتدریم» ناشی از ایثارگری‌های جامعه است و اگر در مذاکرات هسته‌ای موفق شدیم، تجلی قدرت ملت و اقتدار شهیدان است.

وی داعش را گروهی خبیث دانست و گفت: ملت ما همچنان آماج حمله‌های دشمنان است و چند روز پیش یک گروه انتخابی در کرمانشاه متلاشی‌شده است و هدف اصلی داعش، وهابیت و غیره ایران اسلامی است.

وزیر دادگستری با اشاره به توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی یادآور شد: هدف این توطئه‌ها نابودی جمهوری اسلامی است ولی امنیت موجود در کشور نشان می‌دهد که ملت ایران متحد و منسجم هستند.

کد خبر : ۴۰۲۰۶۳