خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی ناجا:

فضای کنونی مرزهای کشور مانند دوران ۸ سال دفاع‌مقدس است

فرمانده مرزبانی کشور فضای مرزهای کنونی ایران را همان فضای دوران ۸ سال دفاع مقدس دانست.

به گزارش ایلنا، سردار قاسم رضایی در سفر به استان آذربایجان‌غربی با حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ارومیه، دیدار و گفت‌وگو و به تشریح وضعیت امنیتی مزرهای کشور پرداخت.

وی با اشاره به ارتباطات و تعاملات دیپلماتیک مرزبانان با کشورهای همسایه، افزود: روابط خوبی را با اکثر مرزبانان کشورهای همسایه داریم و با تقویت ارتباطات دیپلماتیک با آنان، موجب کاهش مشکلات مرزی و ارتقاء سطح مناسبات ماموریتی شده ایم. اقدامات انجام گرفته در مقابله با قاچاق جهت تحقق فرمان و شعار مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی از دیگر مواردی بود که فرمانده مرزبانی کشورمان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان بیان داشت.

رضایی فضای کنونی مرزهای کشور را همان فضای دوران هشت سالدفاع‌مقدس دانست و گفت: اقدامات خوب و ارزشی آن دوران از جمله دائم‌الوضو بودن رزمندگان و اقامه ملکوتی اذان در اوقات شرعی، در سراسر یگان‌ها و پاسگاه‌های مرزی نیز همانند آن ایام توسط مرزبانان ما اجرا می‌شود.

فرمانده مرزبانی ناجا ضمن تقدیر از تلاش مرزبانان و سایر دستگاه‌های امنیتی کشور بیان داشت: نیروهای مسلح کشورمان تنها نیروهای مسلحی در دنیا هستند که در مسیر توحید گام برمی‌دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امام‌جمعه ارومیه نیز در بیاناتی با اشاره به بازدیدهای خود از نوار مرزی این استان، روحیه مرزبانان را در سطح بسیار خوبی توصیف و خاطرنشان کرد: مردم ما از تلاش‌ها و اقدامات مرزبانان راضی هستند لذا خدا نیز راضی است.

وی از تلاش‌های مرزبانان در دفاع از مرزهای کشور، تقدیر کرد و امنیت مرزها را در مقایسه با کشورهای همسایه مطلوب دانست.

کد خبر : ۴۰۱۸۲۷