خبرگزاری کار ایران

امیر دریادار سیاری:

استقلال و امنیت کشور منوط به آمادگی نیروهای مسلح است

فرمانده نیروی دریایی ارتش، استقلال و امنیت کشور را منوط به آمادگی نیروهای مسلح دانست و گفت: حضور نیروی دریایی در آب‌های آزاد در راستای حفاظت از منافع ایران اسلامی است.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در مراسم دانش‌آموختگی مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا، دفاع از مرزهای آبی و منافع نظام اسلامی در آب‌های آزاد را مهم‌ترین رسالت نداجا عنوان و اظهار کرد: حضور نیرو دریایی در آب‌های آزاد در راستای حفاظت از منافع ایران اسلامی است که با تدبیر فرماندهی معظم کل قوا انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه با تدبیر مقام معظم رهبری نیروی دریایی در دریاهای آزاد در شمال و جنوب به ویژه در سواحل مکران حضور فعالی دارد، افزود: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران تحت فرمایشات مقام معظم رهبری و با بالا بردن توان رزمی و دفاعی خود آمادگی مقابله با هرگونه تهدید را دارد.

سیاری با بیان اینکه نیروی دریایی با شعار «راه ما راه حسن(ع) است» اقدام به انجام ماموریت‌های خود می‌کند، گفت: برقراری امنیت در فاصله ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتری از بندرعباس در دریای آزاد بیانگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد تجارت‌های اقتصادی از طریق دریا انجام می‌گیرد براین اساس نیروی دریایی برای برقراری امنیت کشتی‌های تجاری و نفت کش‌ها و همچنین دفاع از منافع کشور در دریاهای آزاد حضور می‌یابد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: با توجه به تاکیدات فرمانده معظم کل قوا، تقویت سه شاخصه ارتقای ایمان و معنویت، تقوا و بصیرت، شجاعت و سلحشوری و همچنین ارتقای علمی در همه رسته‌های نظامی خصوصا نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه نیروی دریایی همه تخصص‌ها را در خود جای داده است، تصریح کرد: علاوه بر استفاده از تجربیات و تجهیزات گذشته، باید با بهره‌گیری از فناوری‌های بروز آماده دفاع بود لذا باید سلاح علم و دانش خود را مجهز کنیم تا شایسته سرباز ولایت بودن باشیم.

 سیاری خظاب به دانش آموختگان و پرسنل مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا، گفت: شما امروز با تجهیزاتی خدمت می‌کنید که بالاترین و به روزترین سطح فناوری‌های علمی را به خود اختصاص داده است.

فرمانده نداجا استقلال و امنیت کشور را منوط به آمادگی نیروهای مسلح دانست و بیان کرد: امنیت امروز کشور به دلیل آمادگی رزمندگان نیروهای مسلح تحت فرمایشات فرمانده معظم کل قوا و حمایت‌های مردم است.

کد خبر : ۴۰۱۷۸۹