خبرگزاری کار ایران

در وزارت خارجه روسیه تاکید شد؛

مبارزه سازش‌ناپذیر مشترک ایران و روسیه با داعش و جبهه‌‌النصره

مسکو و تهران برحفظ آتش بس در سوریه و مبارزه سازش ناپذیر با داعش و جبهه النصره تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای پس از مذاکرات میخاییل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده رییس جمهور در امور خاورمیانه و آفریقا با مقام‌های ارشد وزارت امور خارجه ایران در تهران بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: دو طرف یادآور شده‌‌اند که تنها راه‌ موثر برای حل بحران طولانی سوریه، راه حل برآمده از اطلاعیه رسمی ژنو در ۳۰ ژوییه ۲۰۱۲ و تصمیم‌های گروه بین‌المللی حمایت از سوریه است.

وزارت امور خارجه روسیه هم‌چنین آورده است: در این ارتباط، دو طرف تاکید کردند که استفان دی‌‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه باید تلاش‌های خود برای فراهم کردن مقدمات مذاکرات موثر سوری-سوری در ژنو بدون هیچ‌گونه پیش‌شرط در اسرع وقت افزایش دهد.

در این بیانیه همچنین گفته شده است که تهران و مسکو بر تقویت سیستم توقف مخاصمات در سوریه با عدم اجماع و مصالحه برای مبارزه علیه داعش، جبهه النصره -جبهه الشام فعلی- و دیگر گروه‌های تروریستی که شامل آتش‌بس نیستند، تاکید شد.

بنابر اعلام وزارت امورخارجه روسیه رایزنی‌ها میان تهران و مسکو نشان داد که دو طرف در تعمیق روابط میان وزیران امور خارجه ایران و روسیه در خصوص مسائل خاورمیانه منافع مشترک دارند.

بوگدانف همچنین از احتمال انجام رایزنی‌هایی با حضور ایران- روسیه – ترکیه برایمسائل منطقه‌ای خبر داد و گفت: گزینه برگزاری نشست‌های سه جانبه میان ایران – ترکیه – روسیه مورد بحث قرار گرفت، به شرطی که طرف ترک از خود تمایل نشان دهد.

این مقام بلندپایه روس افزود: این دقیقا همان چیزی است که ما در زمان خود به شکلی سه‌جانبه میان ایران، روسیه و سوریه گفت‌وگوهایی را انجام دادیم.

کد خبر : ۴۰۱۳۸۶