خبرگزاری کار ایران

گزارش کدخدایی از جلسه هیات رییسه مجلس با اعضای شورای نگهبان/بررسی اشکالات نظام انتخاباتی

سخنگوی شورای نگهبان گزارشی از جلسه امروز هیات رئیسه مجلس با اعضای این شورا ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، عباسعلی کدخدایی در کانال تلگرامی خود گزارشی از جلسه امروز اعضای هیات رئیسه مجلس با اعضای شورای نگهبان ارائه و اعلام کرد که طرفین توافق کردند این جلسات هر سه ماه یکبار برگزار شود.

متن یادداشت سخنگوی شورای نگهبان به این شرح است:

باسمه تعالی

دوشنبه ۲۶ مرداد ماه ۱۳۹۵

برنامه‌های کاری امروز بسیار فشرده بود. صبح ساعت ۸/۳۰ جلسه با اعضا محترم هیات رئیسه برگزار شد. در این جلسه که با حضور حضرت آیت الله جنتی دبیر محترم شورا همراه بود مطالب مهمی مطرح شد که خلاصه آن توسط روابط عمومی منتشر شده است.

مسایلی چون نظرات شورای نگهبان راجع به طرحها و لوایح، ایراد اصل ۷۵ قانون اساسی، وظایف نظارتی مجلس شورای اسلامی و تاکید بر اختیارات مجلس در این حوزه، قانون انتخابات و اشکالات وارد بر نظام انتخاباتی، مطرح شد که هم نمایندگان محترم نظرات خود را بیان داشتند و هم ملاحظات اعضا محترم شورا تبیین گردید.

در پایان نیز توافق شد این جلسات هر سه ماه یکبار تشکیل شود و موضوعات مطروحه نیز مورد مطالعه و بررسی بیشتر دو طرف قرار گیرد.

زمان جلسه که برای حدود دو ساعت در نظر گرفته شده بود به دلیل استقبال دو طرف و لزوم استماع نظرات همه شرکت کنندگان تا ساعت ۱۱/۳۰ ادامه یافت و دبیر شورای نگهبان که قرار بود حدود نیم ساعت حضور داشته باشند، جهت استماع نظرات نمایندگان محترم، بخش زیادی از جلسه را حاضر بودند.

کد خبر : ۴۰۱۰۹۷