خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت؛

بازدید جهانگیری از مرکز هماهنگی و کنترل آب تهران

معاون اول رییس جمهور صبح امروز با حضور در شرکت آب و فاضلاب استان تهران، از مرکز هماهنگی و کنترل آب تهران بازدید کرد و با توضیحات وزیر نیرو در جریان برنامه‌ها و عملکرد این مرکز قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، در این مراسم همچنین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گزارشی از وضعیت آب تهران و تاسیسات شرکت تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران ارائه کرد و گفت: تهران دارای ۸۴ مخزن آب و ۷ تصفیه‌خانه است و در هر ثانیه ۲۷ متر مکعب آب از تصفیه‌خانه‌ها به شهر تهران انتقال داده می‌شود.

وی همچنین به معرفی سامانه‌های کاربردی برای تحول در راهبری سیستم‌های هوشمند و کنترلی آب و فاضلاب تهران ارائه کرد و توضیحاتی درباره طرح اسکادای آب و فاضلاب بیان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران همچنین مدیریت مصرف، کنترل اتوماتیک و هوشمند، کاهش هدر رفت آب، مدیریت انرژی در کل شبکه، تحلیل شبکه با استفاده از داده‌های آنلاین و جلوگیری از بحران را از اهداف اصلی طرح اسکادای آب و فاضلاب عنوان کرد و به تشریح دورنمای طرح اسکادای تهران و پروژه های مورد نیاز جهت تکمیل این طرح پرداخت.

براساس این گزارش، مدیریت و راهبری تامین و توزیع آب و دفع، جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب خانگی ۱۷ میلیون جمعیت شهری استان تهران در سال ۱۴۱۰ بدون بکارگیری سامانه‌های هوشمند و کنترلی متصور نیست و اگر بتوان با استفاده از این سامانه‌ها فقط ۱۰ درصد میزان نیاز تولید آب را کاهش داد، معادل ۱۳۵ میلیون متر مکعب در سال یعنی دو برابر حجم سد لتیان صرفه‌جویی خواهد شد.

کد خبر : ۳۹۹۹۸۷