خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در پاسخ به تذکر سلیمی:

شورای نگهبان نیازی به تصویب و تایید قرارداد شرکت‌ها در مجلس نمی‌بیند

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده دلیجان و محلات، گفت: تفسیر شما مبنی بر اینکه قرارداد شرکت‌ها باید به تایید و تصویب مجلس برسد، مورد تایید شورای نگهبان نیست

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز مجلس در تذکری با استناد به ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی گفت: کلیه قراردادها باید به تصویب مجلس برسد و این درحالی است که هم‌اکنون قراردادهای نفتی و فروش ایرباس دارای ابهام‌های بسیاری است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیات رییسه مجلس باید اطلاعات بیشتری را درمورد این قراردادها در اختیار نمایندگان مجلس قرار دهد.

او همچنین در تذکری دیگر با استناد به ماده ۱۸۴ آیین‌نامه داخلی گفت: کمیسیون تلفیق باید کلیات و جزییات لایحه برنامه را بررسی کند و این درحالی است که لایحه برنامه ششم جزییات و کلیات ندارد.

سلیمی یادآور شد: دولت خواهان تصویب برنامه بوده و به مجلس فقط احکام برنامه را ارائه داده است بنابراین باید در این رویه تغییراتی به وجود آید.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر اول سلیمی گفت: اگر دولت قراردادی را در نظر بگیرد، این قرارداد باید به تصویب مجلس برسد اما نیازی به تصویب قرارداد شرکت‌ها در مجلس نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تفسیر شما مبنی بر اینکه قرارداد شرکت‌ها باید به تایید و تصویب مجلس برسد، مورد تایید شورای نگهبان نیست اما می‌توان اطلاعاتی را از قراردادها در اختیار نمایندگان قرار داد.

کد خبر : ۳۹۹۳۲۹