خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بسیج مستضعفین:

هنوز نتوانسته‌ایم امثال شهریاری‌ها و طهرانی‌مقدم‌ها را در عرصه علمی شناسایی کنیم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در عرصه علمی هنوز نتوانسته‌ایم امثال شهریاری‌ها و طهرانی مقدم‌ها که عاشق اسلام و انقلاب و اهل فداکاری هستند را شناسایی کنیم.

به گزارش ایلنا، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین از طریق ویدئو کنفرانس درنشست سراسری معاونت‌های علمی پژوهشی و فناوری سپاه‌های استانی که در خرم‌آباد برگزار می‌شود، شرکت کرد.

سردار نقدی با تاکید بر بررسی تجربه‌های موفق و یافتن یک الگوی مناسب گفت: کارهای موفق از رعایت الگوهای موفق نشأت گرفته‌اند. در تهران یک پایگاه بسیج تاکنون ۱۰۰ مدال در عرصه‌های علمی دریافت و به مقام معظم رهبری هدیه کرده است؛ باید دید روش و شیوه‌های کسب موفقیت در این پایگاه چه بوده و با بررسی عمیق این تجربه‌های موفق، به یک الگوی خوب رسید.

او با انتقاد از سنتی و تکراری شدن پایان‌نامه‌های دانشگاهی در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها، افزود: امروز جامعه علمی کشور از اینکه پایان‌نامه‌ها اثر و انگیزه‌ای به دانشجو نمی‌دهند رنج می‌برد، در بیشتر موارد ندیده‌ایم که یک پایان‌نامه دکتری، دانشجویی را تبدیل به یک محقق و دانشمند تبدیل کرده باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: باید بررسی کنیم و ببینیم چگونه پایان‌نامه‌های دانشگاهی می‌تواند منشأ اثر باشد و این پایان‌نامه‌ها برای مشکلات مختلف در صنعت، کشاورزی و دیگر عرصه‌های کشور راه حل علمی و عملی ارائه کند و این را به عنوان یک الگو قرار داده و عمل کنیم.

نقدی با اشاره به اینکه در برخی از اقشار موفق بسیج از الگوهای موفق مردمی استفاده شده، اظهار داشت: در اقشار مختلف بسیج همچون بسیج سازندگی و بسیج جامعه پزشکی کارهایی انجام شده که به صورت مردمی و خودجوش بوده؛ بسیج باید در عرصه علمی نیز به صورت مردمی و خودجوش عمل کند. باید مدل‌های موفقیت‌آمیز مردمی در عرصه علم را پیدا کرد و گسترش داد.

او در ادامه اظهار داشت: در بسیج اساتید حلقه‌های صالحین موفقی برگزار می‌شود که بسیج علمی می‌تواند از آنها و روش‌های موفقشان استفاده کند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج در پایان گفت: در عرصه علمی هنوز نتوانسته‌ایم امثال شهریاری‌ها و طهرانی مقدم‌ها که عاشق اسلام و انقلاب و اهل فداکاری هستند را شناسایی کنیم. باید این دست دانشمندان را پیدا کرد و توان، ظرفیت ها و الگوهایی که ارائه می‌کنند را مبنای پیشرفت قرار داد.

کد خبر : ۳۹۸۵۹۰