خبرگزاری کار ایران

پزشکیان در پاسخ به تذکر محبی‌نیا:

روسای کمیسیون‌ها سوال‌ها از وزرا را با دقت بررسی کنند

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان، خطاب به روسای کمیسیون‌ها گفت: درخواست دارم سوالات نمایندگان از وزرا را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، جهانبخش محبی‌نیا در جریان نشست علنی امروز مجلس در تذکر آیین‌نامه‌ای، گفت: بنابر ماده ۸۸ آیین‌نامه در بررسی سوالات نمایندگان نباید بیش از ۱۰ روز تأخیر وجود داشته باشد، حال اینکه اکنون سه ماه از عمر مجلس دهم می‌گذرد و بنده سه سوال از وزرا داشتم که نه تنها این سوالات مطرح نشده بلکه سوال هیچ نماینده‌ای در مجلس مطرح نشده است.

او با تأکید بر لزوم استفاده مجلس از ابزار نظارتی‌اش گفت که محدود شدن ابزار نظارتی مجلس باعث می‌شود که مجلس نتواند از قانون اساسی به خوبی دفاع کند.

نماینده مردم میاندوآب در پایان خطاب به پزشکیان، گفت: در جلسات هیات رییسه نسبت به موضوع بررسی سوالات نمایندگان از وزرا بر اساس قانون تصمیم جدی گرفته شود.

مسعود پزشکیان در ادامه و در پاسخ به این تذکر آیین‌نامه‌ای نماینده میاندوآب، اعلام کرد: باتوجه به اینکه یک ماه از تشکیل کمیسیون‌ها می‌گذرد، سوالات به کمیسیون‌ها ارجاع داده شده است. بر این اساس از روسای کمیسیون‌ها درخواست دارم که سوالات را با دقت بررسی کنند.

کد خبر : ۳۹۸۱۶۷