خبرگزاری کار ایران

توسط معاون اول رئیس جمهور؛

مصوبه واگذاری واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر به پیمانکاران ابلاغ شد

معاون اول رییس جمهوری مصوبه هیات دولت در خصوص فراهم کردن تمهیدات لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی برای واگذاری واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر به پیمانکاران را به دستگاه های ذیربط ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، براساس این ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی موظف شد تمهیدات لازم را برای واگذاری واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر به پیمانکاران، شرکت‌ها و طرف‌های قرارداد و سایر خریداران فراهم کند.

متن مصوبه هیات وزیران به شرح زیر است:

۱- وزارت راه و شهرسازی تمهیدات لازم برای واگذاری واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر به پیمانکاران، شرکت‌ها و طرف‌های قرارداد و سایر خریداران را فراهم کرده و از محل منابع حاصل از فروش این واحدها (ارزش زمین) برای تکمیل پروژه‌های خدمات روبنایی با رعایت قوانین ومقررات مربوط هزینه کند. 

۲- اعتبار مورد نیاز برای کمک به آماده‌سازی زمین پروژه‌های مسکن مهر و اجرای خدمات زیربنایی (۳۵۰) هزار واحد مسکن مهر در سال ۱۳۹۵ از محل منابع زیر با رعایت مقررات مربوط تأمین می گردد: 

الف- واگذاری اسناد خزانه اسلامی به میزان ۱۰ هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۱۰) ریال به منظور پرداخت بخشی از دیون پیمانکاران خدمات زیربنایی واحدهای یادشده تا پایان سال ۱۳۹۴ و سال ۱۳۹۵.

ب- منابع داخلی شرکت‌های عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن به میزان هفت هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۷) ریال برای کمک به آماده‌سازی زمین اعم از ایجاد راه دسترسی، دیوار حائل، محوطه‌سازی.

پ- منابع داخلی وزارت نیرو از محل فروش انشعابات به میزان یک هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۱) ریال.

ت- اختصاص اعتبار موضوع ردیف (۹-۵۲۰۰۰۰) جدول شماره (۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور با عنوان «زیرساخت مسکن مهر- سهم دولت» به میزان دو هزار و پانصد میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۵۰۰ر۲) ریال به وزارت نیرو.

۳- اعتبارات موضوع ردیف (۸-۵۲۰۰۰۰) جدول شماره (۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور با عنوان «تخفیف عوارض پروانه، حمایت‌های مالی و تراکم و ایجاد تأسیسات عمومی مسکن مهر» به میزان دو هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۲) ریال به وزارت راه و شهرسازی اختصاص می‌یابد تا با رعایت قوانین و مقررات مربوط هزینه شود. 

۴- اعتبار لازم از محل منابع داخلی شرکت‌های عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن و همچنین فروش واحدهای فاقد متقاضی جهت احداث و تکمیل روبناها (مراکز آموزشی، انتظامی، فرهنگی- مذهبی و درمانی) تأمین شود و دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان نیز نسبت به ارایه خدمات روبنایی مطابق قوانین و مقررات مربوط اقدام کنند.

اسحاق جهانگیری، این مصوبه را برای اجرا به وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی، کشور، نیرو و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ کرد.

کد خبر : ۳۹۸۱۰۷