خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با ایلنا:

صلاحیت مینو خالقی در ادوار بعد دقیق‌تر بررسی می‌شود/ تاریخ مطلوب انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۲ خرداد بود

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در بررسی‌های صورت گرفته برای تعیین تاریخ انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری اصلا تاریخ دوم خرداد مطرح نبود.

عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در پاسخ به این سوال که شنیده شده شورای نگهبان به دلیل مخالفت با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه خرداد، به دلیل همزمانی با انتخابات خرداد سال ۷۶ با تاریخ ۲۹ اردیبهشت موافقت کرده است، اظهار کرد: به دلیل برخی ملاحظات تاریخ انتخابات خیلی جلو می‌آمد، برای همین لازم بود تمام جوانب را بررسی کنیم.

او افزود: تاریخ مطلوب همان حوالی ۲۲ خرداد بود که به دلیل تقارن با ماه رمضان حدود یک ماه باید جلوتر می‌افتاد، ما هم نگران این مسئله بودیم که الزامات قانونی برای برگزاری انتخابات در این تاریخ فراهم باشد؛ جز این مورد مسئله دیگری مطرح نبود.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به وعده شما برای تغییر برخی رویه‌ها در شورای نگهبان آیا می‌توان انتظار داشت تغییری در وضعیت برخی مسائل همچون موضوع مینو خالقی رخ دهد، گفت: خیر، این پرونده مختومه است اما اگر ایشان در ادوار بعدی انتخابات شرکت کند صلاحیت او مجدد مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.

کد خبر : ۳۹۸۰۸۱