خبرگزاری کار ایران

کدخدایی در پاسخ به ایلنا خبر داد؛

ثبت آمار خرید و فروش رای در شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان گفت: آمار خرید و فروش رای در اداره نظارت بر انتخابات ثبت شده است

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود در خصوص اظهارات اخیر جنتی در مورد خرید و فروش آرا گفت: بحث خرید و فروش آرا از آسیب‌های جدی انتخابات بوده که در گذشته با آن مواجه بودیم. باید تلاش شود این آسیب برطرف شود. یکی از راهکارهای بازدارنده‌ای که می‌توان آن را در قانون انتخابات آینده لحاظ کرد، ثبت‌نام رای‌دهندگان است که در دیگر کشورها طبق آن عمل می‌شود. همچنین الکترونیکی کردن انتخابات هم تا حدودی به این روند کمک می‌کند. امیدواریم با انجام این دو کار دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

او در پاسخ به سوال ایلنا، مبنی بر اینکه آمار خرید و فروش آرا به تفکیک استان‌های مختلف به چه شکل است، گفت: در این مورد آماری ارائه نمی‌دهم اما خرید و فروش آرا در برخی استان‌ها با شدت و ضعف همراه بوده است. آمار این مسئله نیز در اداره نظارت بر انتخابات ثبت شده است.

کدخدایی در مورد برخورد با مسئله خرید و فروش آرا گفت: ما موضوع برخورد با تخلفات را در قانون انتخابات داریم، اما این برخوردها حداقلی است و مقطعی و کند است که اثر خاصی ندارد. معتقدیم باید اول پیشگیری کنیم و بعد با تخلفات برخورد کنیم. این به مراتب بهتر است تا منتظر بمانیم تخلفات صورت گیرد و بعد با آن برخورد کنیم.

کد خبر : ۳۹۷۷۳۶