خبرگزاری کار ایران

پایانی برای یک حاشیه؛

نامه امیر پوردستان به حسن عباسی/ علاقه‌ام به شما به‌قوت خود باقی است

فرمانده نیروی زمینی ارتش خطاب به حسن عباسی تأکید کرد: ارائه نامه‌تان به مجموعه ارتش برای عذرخواهی، نشان از شجاعت در پذیرش خطا و روح بلند و انتقادپذیر جنابعالی و درس بزرگ اخلاقی برای شاگردان است.

به گزارش ایلنا، در پی انتشار نامه عذرخواهی حسن عباسی از ارتش، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش یادداشتی خطاب به وی منتشر کرد که متن آن در ذیل آمده است.

استاد ارجمند جناب اقای دکتر حسن عباسی

سلام علیکم،

۱ـ تصویری که از جنابعالی در ذهن دلسوزان نظام وجود دارد، تصویر معلمی مهربان و انقلابی است که با آسایش و ارامش و مرخصی سالهاست وداع کرده و با کلامی آتشین و صریح، بی هیچ چشمداشتی در صحنه‌های دفاع از انقلاب و ولایت، خود را سپر بلا و آماج ناجوانمردی‌های کینه توزان انقلاب ساخته و در این راه مقدس (لا تاخذ فی‌الله لومه لایم) را شعار خود قرار داده است.

۲ـ برادر عزیزم، خرده گرفتن به کلامی از جنابعالی به معنای نفی مجاهدت‌ها و شجاعت‌ها و استحکام شما نبود که ما خود به عنوان همسنگرتان به مراتب بیش از عزیزان نسل سوم و چهارم به آن ایثارگری‌ها اشراف داریم لکن دفاع از هویت و شخصیت یک سازمان، حقی طبیعی و مشروع برای افراد آن سازمان است به‌ویژه مجموعه ای که مستقیما در سایه پرچم ولایت انجام وظیفه می‌کند.

۳ـ ارائه نامه‌تان به مجموعه ارتش جهت عذرخواهی، نشان از شجاعت در پذیرش خطا و روح بلند و انتقادپذیر جنابعالی و درس بزرگ اخلاقی برای شاگردان است که بدانند برای سلامت امور، هم باید منصفانه نقد کرد و هم شنید.

۴ـ افتخار ما و شما این است که توفیق سربازی در لشکر ولی امر مسلمین (حفظه الله) را داریم همانگونه که شما محبت خود را با عذرخواهی به برادران سربازتان نشان دادید، علاقه ما نیز کمافی السابق به جنابعالی و سایر مسئولانی که دل در گرو عشق به نظام و رهبری دارند بقوت خود باقی است.

سرباز ملت: احمد رضا پوردستان

به گزارش ایلنا، اظهارات اخیر حسن عباسی که در روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شد، انتقادهای زیادی را به همراه داشت و باعث واکنش فرماندهان نیروهای مسلح کشور شد.

حسن عباسی در بخشی از سخنان خود گفته است «اگر کشور را آب ببرد، ارتش در پادگان‌هاست و کار خودش را می‌کند و کاری ندارد.» که در همین راستا امیرپوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در واکنش به اظهارات حسن عباسی عنوان کرد: او باید هر چه سریع‌تر از ارتش جمهوری اسلامی و مردم ولایتمدار ایران اسلامی عذرخواهی کند و در غیر این صورت باید در مراجع قضایی پاسخگو باشد.

محسن رضایی نیز در صفحه ایستاگرام خود در واکنش به این اظهارات از روزهایی یاد کرد که رادیو بغداد، هر روز داستان‌‌هایی از دعوای ارتش و سپاه می‌ساخت و این دروغ‌های خنده‌دار، اسباب سرگرمی را فراهم می‌کرد.

سردار جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح هم در پاسخ به اظهارات حسن عباسی خاطر نشان کرد که به احدی اجازه اهانت به نیروهای مسلح را نمی‌دهیم.

امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین ستاد کل نیروهای مسلح نیز با اشاره به اظهارات عباسی تاکید کرد:‌ هر کسی در هر مقامی و هر جایگاهی دانسته یا نادانسته حرفی بزند که منجر به تضعیف نیروهای مسلح شود، در زمین دشمن بازی کرده است.

کد خبر : ۳۹۶۵۷۴