خبرگزاری کار ایران

کدخدایی در کانال تلگرامی خود منتشر کرد؛

پیام امام خمینی (ره) به مناسبت سالروز انتخابات مجلس

سخنگوی شورای نگهبان در یادداشتی در کانال تلگرامی خود با اشاره به سالروز بررسی نهایی قانون اساسی در سال ۱۳۵۸ سخنان حضرت امام را به همین مناسبت یادآور شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در کانال تلگرامی خود نوشت:

باسمه تعالی

فردا سالروز انتخابات مجلس بررسی نهایی قانون اساسی (مجلس خبرگان قانون اساسی) در سال ۱۳۵۸ است. به همین مناسبت پیام امام خمینی (ره) در آستانه برگزاری این انتخابات در ادامه ذکر می شود:

«بسم الله الرحمن الرحیم. ملت شریف و مبارز ایران! دشمنان اسلام و نهضت در خارج و داخل تبلیغات زهرآگین خود را شروع کرده‌اند و چنین وانمود می‌کنند که مردم در این انتخابات بی‌تفاوتند و به سردی و سستی گراییده‌اند. می‌خواهند شما را متهم کنند از جمهوری اسلامی روبرگردانیده‌اید. از شما ملت مبارز انتظار دارم که با شرکت همگانی خود یاوه‌سرایان را رسوا کنید. اطلاع دادند که در اطراف دانشگاه، که محل اقامه نمازجمعه است گروهی برای اخلال در شرکت در انتخابات بپاخاسته‌اند. دولت موظف است از آنان جلوگیری کند و مردم موظفند به تبلیغات آنان اعتنا نکنند. ملت عزیز مسلمان از اسلام و کشور اسلامی پاسداری کنید و به سوی صندوق آرا هجوم آورید.

 والسلام علیکم و رحمة‌الله / جمعه ۱۲ مرداد ۵۸ / روح‌الله الموسوی الخمینی

یادآوری می‌گردد سرانجام این مجلس در روز ۲۸ مرداد ۱۳۵۸ با پیام امام خمینی (ره)افتتاح شد. اعضا این مجلس پس از سه ماه تلاش و فعالیت بی‌وقفه، کار تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را در ۲۴ آبان ۱۳۵۸ در دوازده فصل و ۱۷۵ اصل و یک مقدمه و مؤخره به پایان رساندند و حاصل کارشان در تاریخ ۱۲ آذرماه ۱۳۵۸ به عنوان اولین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در یک همه‌پرسی عمومی از سوی اکثریت مردم به تایید رسید.

کد خبر : ۳۹۶۴۴۹