خبرگزاری کار ایران

بیانیه انجمن اسلامی شیراز؛

دوره دخالت در تشکل‌های دانشجویی گذشته است

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بیانیه‌ای تصریح کرد که دوره دخالت در تشکل‌های دانشجویی گذشته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در اولین جلسه شورای مرکزی جدید انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز مورخ ١٠ مرداد ١٣٩٥ که با تنظیم بیانیه اغاز به کار این شورا همراه بود،  سمت‌های مختلف شورای مرکزی  با رای اعضا به شرح زیر مشخص شدند.

دبیرتشکیلات  سیاوش محبی
دبیر،  امیرحسین اکبرپور
دبیر سیاسی  محمود محمد پور
دبیر صنفی  سجاد ولایتی‌نسب
دبیر فرهنگی حمید حجتی
دبیر روابط عمومی ندا صالحی
دبیر علمی فائزه خراسانی

همچنین اعضای سی و ششمین دوره شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت آغاز کار این دوره بیانیه‌ای منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است:

با آرزوی موفقیت برای دانشجویان در تمامی عرصه‌ها؛ بالاخره بعد از تلاش‌های مکرر البته باوجود بداخلاقی‌ها، با عنایت خداوند شاهد هستیم که اعضای جدید شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز که به جِد از باسابقه ترین انجمن های اسلامی کشور است، مشخص شد.

پُرواضح است که ما جامعه دانشجویی به عنوان چشم همیشه بیدار جامعه موظفیم در راستای اعتلای علمی، فرهنگی و سیاسی جامعه قدم برداریم و به طریق بزرگانمان، حقوق دانشجویان و همنوعانمان را از بحر عمیق برخی رابطه‌ها و کج سلیقگی‌ها به بستر پاک و رو به امید دانشگاه برگردانیم.

همانگونه که انتخابات ۹۲ زنگ خطری برای آحادِ تمامیت‌خواه و دلواپس بود، ما نیز برآنیم که با همکاری جامعه قدرتمند دانشجویی، دوباره تلنگری بر بدعهدان و قانونشکنان در مجموعه‌های دانشگاهی زده شود و نیز باید مطمئن باشیم که بازگشت به مفاد قانون اساسی نه به صلاح گروهی خاص بلکه به نفع همه افراد توحیدمحور خواهد بود.

امیدواریم که با روشنگری‌های ما جامعه دانشجویان و همکاری‌های بیش از پیشِ دولت معین، اصلاح امور مملکت عزیزمان در سال پایانی دولت با شدت بیشتری در برنامه کار قرارگیرد  و زمینه آشتی ملی در پناه دین ناب محمدی میسر شود. ان‌شاء‌الله.

ما همچنان منتظر و امیدوار به ابلاغ و بازگشتِ حقوق شهروندی به اهلش خواهیم بود، زیرا عقلانیت، عدالت و ذکاوت دولت در موارد زیادی از جمله تصویب برجام، نمادی زیبایی از آزادی‌خواهی و بازگشت به منافع ملی به خصوص از طرف شخص ریاست محترم جمهوری را یادآور می‌شود.

لذا در این عرصه واجب است تمامی دلسوزان و دانشجویان مسلمان، متعهد و مصلح در قدم‌های بعدی دولت را یاری دهند که این‌بار برخلاف گذشته بساط دروغ‌پراکنی‌ها و سنگ‌اندازی‌ها در اقدامات موثر دولت برچیده شود و اعتلای ملی ما همانند اوایل انقلاب تسریع شود.

ما می‌خواهیم جنبش دانشجویی و در راس آن انجمن‌های اسلامی دانشجویان بتوانند در انتخابات ۹۶ سهم موثرتری داشته باشند چراکه شاهد بودیم منفعت‌طلبان دوباره سر از لاک خود بیرون آورده‌اند و بیش از پیش برای بگم‌ها و بداخلاقی‌ها، به دور از دیدگان هشیار و شریف ملت ایران، آماده شده‌اند.

دوره دخالت در تشکل‌های دانشجویی گذشته است و دوره بی‌قانونی‌ها و اعمال فشارها تمام شده است؛ چراکه که دولت تدبیر و امید تا حد نسبتا مطلوبی رعایت قوانین مطروحه را در دستور کار قرار داده است.

نخواهیم گذاشت هر فرد حقیقی یا حقوقی و گروه‌های بیرون دانشگاهی کوچکترین دخالتی در امور دانشجویانِ آگاه داشته باشند و خواهانیم همگان بدانند که پاسبانِ مهمترین نیاز تشکل‌ها یعنی استقلال آنها، که به حق، آرمانِ اصلی امام (ره) و انقلاب بوده است، خواهیم بود .

در پایان از تمامی دانشجویان فهیم تقاضا داریم خود را از فضاهای احساسی و دروغ‌پراکنی‌ها و پیاده‌نظام‌سازی‌های بیرون از دانشگاه جدا کنند و بار دیگر به یاری هم سرآغاز تحولی شوند که در سال ۹۶ باعث شود به پشتوانه این نظام دانشگاهی و دانشجویی، دولت  بتواند قدم های جدیدتر و اصلاحات مورد نیاز را در سال‌های آتی بهتر به جلو ببرد و این بار صدایِ تاثیر در کشور، صدای دانشگاه باشد.

کد خبر : ۳۹۶۱۲۳