خبرگزاری کار ایران

جلالی در جمع کارکنان مرکز پژوهش‌های مجلس؛

قانونگذاری نیازمند تعامل هرچه بیشتر دولت و مجلس است

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، اقتصاد مقاومتی را گام بزرگی در مسیر توسعه کشور دانست و گفت: سپردن امور اقتصادی به مردم، الفبای اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایلنا، کاظم جلالی در نشست پژوهشگران و کارکنان مرکز پژوهش‌های مجلس و همچنین تکریم و معارفه جمعی از معاونان و مدیران مرکز با اشاره به اهداف عملکردی مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: در این مرکز به دنبال آن هستیم تا در فضایی معنوی، علمی و پژوهشی و با صمیمیت کارها را در جهت تقنین کارآمدتر پیش ببریم.

وی با اشاره به آغاز به کار نمایندگان جدید در مجلس دهم، تصریح کرد: نمایندگان محترم مجلس توان کارشناسی مطلوبی دارند ‌و باید زمینه بهره‌مندی از این ظرفیت ارزشمند استفاده کرد.

جلالی با تاکید بر لزوم تعامل هرچه بیشتر مرکز و مجلس به ویژه کمیسیون‌های تخصصی، خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس در ابتدای مجلس دهم استراتژی این مجلس را تهیه کرد و طی جلساتی که با چند کمیسیون داشتیم و نشست‌هایی که در آینده‌ای نزدیک با سایر کمیسیون‌ها داریم باید نقشه راه و استراتژی مورد نیاز کمیسیون‌ها در طول ۴ سال آتی را تکمیل نماییم.

وی ادامه داد: ۴ سال دوره‌های مدیریت به سرعت گذرا هستند و باید با برنامه‌ریزی از دچار شدن به روزمرگی در طول این دوره‌ها جلوگیری کنیم.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید براینکه قانونگذاری نیازمند تعامل هرچه بیشتر دولت و مجلس است، گفت: اگر دولت‌ها در ابتدای راه با مجالس در امر قانون‌نویسی همکاری کنند، در اجرا بهتر عمل خواهند کرد.

وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس باید براساس اولویت‌های اساسی کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، کارهای کارشناسی و پژوهشی خود را به پیش ببرد.

جلالی با تاکید بر اهمیت تعامل مرکز پژوهش‌ها با مراکز علمی و پژوهشی، یادآور شد: مرکز پژوهش‌های مجلس در راستای وظایف خود در حوزه‌ تقنینی به دنبال همکاری بیشتر با مراکز پژوهشی و استفاده از توان کارشناسی و همچنین انجمن‌های علمی کشور است.

وی ادامه داد: مرکز پژوهش‌های مجلس با استفاده از توان کارشناسی خود به دنبال قانونگذاری کارآمدتر و ارائه گزارش‌های کیفی در حوزه‌های مختلف است. باید با توان حداکثری در جهت پیشبرد امور به صورت مجاهدانه تلاش کنیم.

وی با یادآوری نامگذاری سال ۹۵ به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی گام بزرگی در مسیر توسعه کشور است اما باید در این مسیر از شعارزدگی دوری گزید و اقداماتی عملگرایانه انجام داد.

جلالی در پایان تحقق اقتصاد مقاومتی را نیازمند تعامل تمامی دستگاه‌های، مسئولان و مردم دانست و گفت: سپردن امور اقتصادی به مردم، الفبای اقتصاد مقاومتی است.

در این مراسم از زحمات و تلاش‌های علی ورامینی معاون اجرایی، اسدالله افشون مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و بین‌الملل، محمدرضا محمدخانی معاون پژوهش‌های تولیدی_ زیربنایی و جمعی دیگر از مدیران تقدیر شد و با حکم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، محمدرضا مصلحی به عنوان سرپرست معاونت اجرایی، محمدحسن معادی رودسری به عنوان سرپرست معاونت پژوهش‌های تولیدی-زیربنایی و مهدی مهدویان‌صدر به عنوان مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و بین‌الملل منصوب شدند.

 

 

کد خبر : ۳۹۴۷۶۵