خبرگزاری کار ایران

محسنی اژه‌ای خبر داد؛

محکومیت ۱۳ قاضی فاسد و بازداشت ۸ وکیل/ دستگیری جاعل معروف کرج

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز خود با اشاره به برخورد با تخلف‌های داخل این قوه از بازداشت ۱۳ قاضی، ۸ وکیل و ۱ کارمند اجرای احکام از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری این هفته خود با اشاره به ادامه پیگیری‌های درخصوص متخلفان فیش‌های حقوقی نامتعارف، اعلام کرد: در سال ۹۵ بر اساس صحبتی که در ابتدای امسال مبنی بر برخورد با مفاسد داخل و خارج قوه قضاییه، اعم از تخلف‌های کارمندان، قضات و واسطه‌هایی که به عنوان کارشناس معرفی می‌شوند، داشتیم ۱۳ قاضی محکوم شدند و چنانچه این افراد حکم‌شان قطعی شود، اطلاعات مربوط به آن، با ذکر مشخصات به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

محکومیت ۱۳ قاضی فاسد در سال جاری/ ۱۵ سال حبس برای یک قاضی

او همچنین اضافه کرد: در این راستا، با تعدادی دلال و کارمند در قوه قضاییه که مرتکب تخلف‌هایی شده بودند، برخورد کردیم.

اژه‌ای در پاسخ به خبرنگار دیگری در خصوص قاچاق کالا و اولویت‌های مبارزه با فساد و ۱۳ قاضی متهم گفت: تخلفات این قاضی‌ها از تخلفات مالی هست تا غیر مالی که تخلف سیاسی در آن نیست. یک قاضی بود که ایشان عناوین جرم زیادی داشت که ۱۵ سال حبس گرفت. برخی به جزای نقدی محکوم شدند.

بازداشت ۸ وکیل و ۱ کارمند اجرای احکام

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به تخلف‌هایی در یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی، اعلام کرد: هشت وکیل و یک کارمند اجرای احکام بازداشت شدند و ممکن است در روزهای آینده نیز افرادی بازداشت شوند. در کرج نیز افرادی جاعل بودند که امیدواریم مردم هوشیاری بیشتری داشته باشند.

دستگیری جاعل در کرج

محسنی اژه‌ای گفت: در کرج نیز سه-چهار نوع افراد جاعل و کلاهبردار داشتیم؛ یک فردی آمده بود خود را ممیز مالیات و کارمند مالیاتی معرفی کرده و تحت این عنوان که «کار شما را درست می‌کنم» اخاذی کرده بود. این فرد خودش گرفتار شد و دستگاه را هم بدنام کرده بود.

دستگیری ماموران جعلی وابسته به دادگاه اصل نود

او افزود: دو نفر خود را مامور وابسته به دادگاه اصل ۴۹ معرفی کرده بودند و گفته بودند در پرونده شما در دادگاه اصل ۴۹ موثر هستیم. در همین رابطه ۲۰۰ میلیون پول گرفته بودند. معتقدم کسی که این پول‌ها را می‌پردازد مجرم است. به دادستان گفتم افرادی که پول پرداخت کرده‌اند هم مجرم هستند و باید بازداشت شوند. آنها که ۲۰۰ میلیون پول می‌دهند، برای آن نیست که همین مقدار را به‌دست بیاورند؛ آنها می‌خواهند یک میلیارد پول به دست بیاورند.

کشف ۵۰۰ مهر جعلی از جاعلان

سخنگوی دستگاه قضا با ذکر این موضوع که بیش از ۵۰۰ مهر جعلی از اینها کشف شده است، خاطرنشان کرد: خواهش می‌کنم افراد گول نخوردند. هیچ مامور دولتی حق دریافت پول نقدی ندارند. اینکه کسی درخواست پول نقدی می‌کند، معلوم است یا مامور نیست یا مامور متخلف است. برخی از این کلاهبرداران می‌گویند دلار بدهید، چرا که در حجم کمتر مبلغ بیشتری بگیرند.

رسیدگی به پرونده‌های آلومینای جاجرم، سازمان آب و اداره راه خراسان شمالی

او گفت ما چند پرونده در خراسان شمالی داشتیم. یکی در مورد سازمان منطقه آب آنجا و یکی در مورد اداره راه و شهرسازی،یکی هم پرونده آلومینای جاجرم بود. اینها متهمانی داشت و برای هر سه پرونده کیفرخواست صادر شد. امیدواریم دادگاه زودتر تشکیل شود و تکلیف این سه پرونده را در یک استان کوچک که هر سه طبیعتا وابسته به دستگاه اجرایی هستند، تعیین شود.

کد خبر : ۳۹۳۸۰۷