خبرگزاری کار ایران

دبیر فراکسیون امید در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اساسنامه منتشر شده ناقص است/ اعضای شورای مرکزی فراکسیون امید فعلا ۳۴ نفر هستند

دبیر فراکسیون امید گفت: از بعضی استان‌ها کسی عضو فراکسیون نشده است اما تعداد نمایندگان اصلاح طلب استان فارس نزدیک ده نفر است

مهرداد محمدی  در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با بیان اینکه اساسنامه‌ای که در خبرگزاری فارس به عنوان اساسنامه فراکسیون امید منتشر شده است، درست نیست؛ اظهار داشت: اساسنامه جدید به‌زودی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد: در اساسنامه منتشر شده تعداد اعضای هیات رییسه فراکسیون ۵ نفر قید شده در صورتی که اعضای هیات رییسه در حال حاضر ۹ نفر هستند، یا مثلا انتخاب رئیس بر عهده هیات‌رییسه بوده در حالی که رییس فراکسیون توسط مجمع عمومی انتخاب می‌شود. تغییرات دیگری نیز در مجمع عمومی فراکسیون درباره این اساسنامه انجام شده است.

محمدی با اشاره به ترکیب شورای مرکزی فراکسیون امید گفت: اعضای این شورا فعلا ۳۴ نفر هستند که طبق اساسنامه اعضای هیات رییسه فراکسیون و نمایندگان مجامع استانی هستند. شهر تهران در شورای مرکزی سه نماینده دارد و شهرستان‌های تهران نیز یک نماینده دارد که آقایان دکتر ابوالفضل سروش و رحیمی و خانم سهیلا جلودارزاده از تهران و آقای میرزایی از دماوند به عنوان نماینده شهرستان‌ها در شورای مرکزی حضور خواهند داشت.

او افزود: از بعضی استان‌ها مثل قم و البرز هیچ کس عضو فراکسیون امید نشده است، اما بیشتر استان‌های کشور نماینده در این فراکسیون دارند که اگر یک استان بیش از ده نماینده در فراکسیون داشته باشد دو نفر نماینده به شورای مرکزی معرفی خواهد کرد که ممکن است استان فارس با اضافه شدن یک نماینده جدید دو نماینده در شورای مرکزی فراکسیون داشته باشد.

محمدی تصریح کرد: در بعضی استان‌ها نیز چون نماینده مجمع استانی به هیات رییسه راه یافته است ممکن است فرد دیگری به عنوان نماینده مجمع استانی معرفی شود، لذا در روزهای آینده شاید تعداد اعضای شورای مرکزی فراکسیون تغییر کند که این تغییرات به اطلاع مردم خواهد رسید.

کد خبر : ۳۹۲۶۷۰