خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده ایمن‌آبادی به ایلنا خبر داد؛

تصویب اساسنامه فراکسیون سوم مجلس/ جلالی رئیس موقت فراکسیون شد

نماینده مردم رشت گفت: ساعت ۷ صبح امروز جلسه‌ای برای انتخاب رئیس و هیات رئیسه فراکسیون اعتدال با حضور سی نفر از نمایندگان برگزار شد و در این جلسه اساسنامه فراکسیون به تصویب رسید.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به تشکیل جلسه رسمی فراکسیون سوم اعلام کرد: ساعت ۷ صبح امروز جلسه‌ای برای انتخاب رئیس و هیات رییسه فراکسیون اعتدال با حضور سی نفر از نمایندگان برگزار شد و در این جلسه اساسنامه فراکسیون به تصویب رسید.

او با اشاره به اسامی هیات رییسه فراکسیون خاطرنشان کرد: در این جلسه کاظم جلالی به عنوان رییس موقت فراکسیون انتخاب شد و غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی و فرشادان به عنوان نواب رئیس، مهرداد لاهوتی به عنوان سخنگو، عبدالرضا عزیزی و سمیه محمودی به عنوان دبیرهای این فراکسیون و همچنین سید محسن علوی به عنوان کار‌پرداز هیات رئیسه موقت فراکسیون اعتدال برگزیده شد.

نماینده مردم رشت با تاکید بر استقبال قابل توجه نمایندگان برای تشکیل فراکسیون اعتدال یادآور شد: حدود هشتاد نفر از نمایندگان نسبت به تشکیل این فراکسیون اعلام حمایت کردند و امیدواریم تعداد اعضای فراکسیون به زودی از یک‌صد نفر تجاوز کند.

او با بیان اینکه هنوز در مورد نام فراکسیون به تصمیم‌گیری نهایی نرسیده‌ایم، اعلام کرد: جلسه اول هیات رییسه موقت فراکسیون سوم پس از تعطیلات برگزار می‌شود.

نایب رییس فراکسیون مستقل در مجلس دهم همچنین در تبیین مشی سیاسی این فراکسیون نوظهور خاطرنشان کرد: فراکسیون مستقل، نه اصولگرا است و نه اصلاح‌طلب. ما قصد داریم کار خودمان را انجام دهیم و مطمئنیم در این راستا، تاثیرگذار خواهیم بود.

او در پاسخ به سوالی درباره نظر رییس مجلس درخصوص تشکیل این فراکسیون، در واکنش به گفته یکی از اعضای فراکسیون ولایت که لاریجانی با تشکیل فراکسیون سوم مخالف است، گفت: ایرادی در این مسئله وجود ندارد. البته من در این باره بی‌خبر هستم اما فارغ از موافقت‌ یا مخالفت آقای لاریجانی، ما تشکیل شورای‌عالی فراکسیون های مجلس را پیشنهاد کردیم.

جعفرزاده در پایان در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال حضور اعضای فراکسیون مستقل در دیگر فراکسیون‌های سیاسی مجلس، تصریح کرد: بنابر یکی از موارد اساسنامه فراکسیون، اعضا حتی اجازه شرکت در جلسات دیگر فراکسیون‌ها را ندارند و طبیعتا عضویت همزمان در فراکسیون‌های دیگر برای اعضای فراکسیون سوم ممکن نیست.

کد خبر : ۳۹۲۵۶۷