خبرگزاری کار ایران

تاجگردون خبر داد؛

احتمال طرح مجدد اصلاحیه بودجه در کمیسیون برنامه و بودجه

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت می‌تواند با منتقدین در مورد اصلاحیه بودجه توافق کند و این اصلاحیه را مجددا درکمیسیون مطرح کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، غلامرضا تاجگردون در حاشیه نشست علنی امروز پارلمان با حضور در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی درباره علت ردّ کلیات لایحه اصلاحیه قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل‌کشور پرداخت و گفت: در سه الی چهار جلسه کمیسیون برنامه و بودجه، بحث مفصلی انجام شد و به نقطه‌نظرهای مسئولان مرکز پژوهش‌ها، دولت و بانک مرکزی را در این زمینه استماع کردیم.

او ادامه داد: برداشت بنده از عدم رأی‌آوری کلیات لایحه اصلاحیه بودجه این بود که نمایندگان در ارتباط با ماده ۳۵ این لایحه قانع نشدند، این ماده مربوط به بحث تسعیر نرخ ارز بود، خصوصاً اینکه موضوع تسعیر نرخ ارز در ۲ دولت و ۲ مجلس هم مطرح شده و رأی نیاورده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین گفت: اگر کلیات لایحه اصلاحیه بودجه در کمیسیون تصویب می‌شد، اصلاحات اساسی روی لایحه انجام می‌دادیم، اما الآن که رأی نیاورده، موضوع فعلاً منتفی شده است.

تاجگردون با بیان این‌که این موضوع در دو دولت و دو مجلس مطرح شده است،‌ خاطرنشان کرد: برداشت من این است که نمایندگانی که به کلیات لایحه رای ندادند، در ارتباط با ماده ۳۵ آن یعنی تسعیر نرخ ارز قانع نشدند؛ البته اگر کلیات این لایحه هم تصویب می‌شد، اصلاحات اساسی در رابطه با آن اعمال می‌کردیم اما نمایندگان به اصل آن رای ندادند تا موضوع منتفی شود.

او یادآور شد: در حال حاضر چند راه حل وجود دارد؛ یکی این که کمیسیون برنامه و بودجه به هیات رئیسه گزارش کند و دولت هم درخواست کند که موضوع در صحن مجلس مطرح شود. اگر صحن نظر کمیسیون را تایید کند، موضوع منتفی است، اما در غیر این صورت لایحه به کمیسیون برمی‌گردد. حالت دیگر هم این است که دولت این درخواست را مطرح نکند و لایحه بایگانی شود.

تاجگردون در پایان خاطرنشان کرد: همچنین این امکان وجود دارد که دولت در این فاصله با منتقدان و کسانی که در کمیسیون برنامه و بودجه نظری داشتند در مورد یک متن توافق کند و موضوع با رای دو سوم مجدداً در کمیسیون مطرح شود.

کد خبر : ۳۹۲۴۹۰