خبرگزاری کار ایران

عادل آذر در صحن علنی:

بدون مماشات و رودربایستی دست‌درازی‌ها به بیت‌المال را پیگیری می‌کنیم

نامزد ریاست دیوان محاسبات با تأکید براینکه اولویت ما رسیدگی به تخلفات و دست درازی‌ها به بیت‌المال بدون مماشات و رودربایستی است، گفت: برای اینکه مُر قانون اجرا شود باید دیوان محاسبات استقلال حرفه‌‌ای داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، عادل آذر درنشست علنی امروز پارلمان به‌عنوان نامزد کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دهم برای ریاست دیوان محاسبات مجلس با اشاره به سوابق کاری و تحصیلی خود و همچنین با تشریح سوابق علمی و اجرایی و توضیح وظایف دیوان محاسبات طبق قانون اساسی، گفت: یکی از سازوکارهای انجام وظایف دیوان محاسبات قوانینی است که مجلس تصویب می‌کند.

آذر با بیان اینکه یکی از حوزه‌های صیانت از قانون صیانت از مدیران است، افزود: مدیران شایسته سرمایه های نظام هستند و صیانت از قانون و بیت المال از طریق نظارت های لحظه‌ای باید صورت گیرد.

او با تاکید براینکه حسابرسی صوری یعنی دیوان منتظر حادثه و تخلف بماند یا مچ گیری کند،تصریح کرد: سابرسی لحظه‌ای مقرر می‌دارد که باید مدام به مدیران مشاور داده و اگر خلاف مشاوره رفتار کردند باید بیت المال را از حلقومشان بیرون کشید.

آذر یکی از برنامه‌های خود در صورت در اختیار گرفتن کرسی ریاست دیوان محاسبات را استمرار نظارت بر مدیران از دستگاه‌ها خواند و تاکید کرد: سازوکار دیگر برای کارآمدی دیوان،‌ استقرار نظام بودجه ریزی در مبنای عملکرد است.

نامزد ریاست دیوان محاسبات ادامه داد: نظام بودجه ریزی به این معناست که آیا بودجه مقرر برای دستگاه‌های اجرایی ما را به اهداف و چشم اندازها نزدیک می کند و آیا بهره وری دارد؟ دنیا به این نتیجه رسیده است که نظام بودجه ریزی باید عملیاتی باشد همچنان که باید بر دولت نظارت داشت.

او با تاکید برلزوم اصلاح قانون بودجه ریزی درکشور آن را یکی از برنامه‌های خود درصورت تصدی ریاست دیوان محاسبات خواند و گفت: اقتصادمقاومتی یعنی دولت بهره ور و کشور با کارآمدی بالا اداره شود.

آذر، دیوان محاسبات را نماد استقلال حرفه‌ای برشمرد و تصریح کرد:برای اینکه مر قانون اجرا شود باید دیوان محاسبات استقلال حرفه‌‌ای داشته باشد. دیوان محاسبات نیروهای حرفه ای، شریف ومتدینی دارد که با حرفه‌ای‌گری تمام کار می‌کنند.

او گفت: بحث هایی می شود که عادل آذر در دولت قبل بوده و دراین دولت هم هست،ولی من خطاب به آنان می گویم اقدام من همواره در راستای قانون بوده است و بنده به مدت هفت سال در مرکز آمار مشغول هستم و این دولت نیز به من اعتماد کرد.

آذر در پایان یادآور شد: اگر به ریاست این دیوان رسیدم، تلاش می کنم با تخلفات بدون مماشات و رودریایستی برخورد کنم.

کد خبر : ۳۹۲۴۷۵