خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در پاسخ به تذکر کواکبیان:

مواد الحاقی به لایحه احکام دائمی شاکله لایحه را تغییر داد

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار و تذکر کواکبیان در مورد ایرادهای شورای نگهبان به لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور گفت: تفسیر شورای نگهبان این است که اگر دولت لایحه‌ای به مجلس ارائه داد، امکان‌پذیر نیست، نمایندگان آن‌قدر به آن مواد اضافه کردند که شاکله لایحه را تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، مصطفی کواکبیان در جریان نشست علنی امروز مجلس، با استناد به اصل ۷۱ قانون اساسی و ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی در اخطار و تذکری گفت: بنابر قانون، مجلس می‌تواند در عموم مسائل قانون وضع کند واز طرف دیگر طبق فرموده حضرت امام (ره) و تاکید رهبری مجلس در راس امور است.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: این رویه شورای نگهبان در لایحه احکام دائمی که ابتدا ایراد محتوایی گرفته است، باعث شده که ما هنوز در این مواد شک داریم.

کواکبیان یادآور شد: ای‌کاش آقای لاریجانی شما به عنوان رئیس مجلس نامه‌نگاری می‌کردید. البته ما باز هم معتقدیم که مجلس می‌توانست این مواد را به تصویب برساند.

علی لاریجانی در ادامه و در پاسخ به تذکر کواکبیان گفت: این تفسیر شورای نگهبان است و باید تابع قانون باشیم. البته بنده به شورای نگهبان توضیح دادم که مواد الحاقی مجلس همان موادی است که مکرراً در قانون برنامه تکرار شده بود ولی دولت آن را در لایحه ذکر نکرده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اکنون باید به دنبال راهی برای اصلاح شکلی این موضوع باشیم. البته بنده تذکر شما را قبول دارم که این رویه مقداری وقت مجلس را می‌گیرد.

کد خبر : ۳۹۲۴۳۷