خبرگزاری کار ایران

در واکنش به اظهارات دبیرکل اتحادیه عرب:

سخنگوی وزارت خارجه ادعای دخالت ایران در کشورهای منطقه را رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات دبیرکل اتحادیه عرب ضمن رد صریح ادعای دخالت ایران در کشورهای منطقه ابراز امیدواری کرد ابوالغیط با جدیت هر چه بیشتر در راستای انسجام جهان اسلام تلاش کند.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی با اشاره به اظهارات اخیر آقای احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران جهان اسلام را به درک شرایط حساس منطقه و جهان در برهه کنونی فراخوانده و خواستار یکپارچگی، وحدت و انسجام بیشتر جهان اسلام در مقابل تهدیدات مشترک همانند تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی، تروریسم و افراطی‌گری است.

وی با رد صریح ادعای دخالت ایران در کشورهای منطقه افزود: بار دیگر تاکید می‌کنیم پایان دادن به بحران‌های موجود در برخی کشورهای منطقه تنها از طریق راه‌حل‌های سیاسی و گفت‌وگو و تعامل هر چه بیشتر میان گروه‌های درگیر قابل حصول است و هیچ کشوری حق دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه را ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: اسلام‌هراسان با دامن زدن و ایجاد تشویش و اختلاف در میان امت اسلامی سعی در ایجاد و تداوم خشونت‌های فرقه‌ای و مذهبی به ویژه بروز شکاف میان جهان تشیع و اهل سنت را دارند. بدخواهان برآنند تا با تشدید اختلافات و درگیری میان جوامع اسلامی و مشغول کردن آنان به خود راه گریزی برای اشغالگران و گروه‌های تروریستی تکفیری به وجود آورند.

قاسمی اظهار امیدواری کرد: دبیرکل اتحادیه عرب با توجه به این واقعیات با جدیت هر چه بیشتر در راستای انسجام جهان اسلام تلاش کند.

کد خبر : ۳۹۲۳۴۲