خبرگزاری کار ایران

ولایتی در دیدار معاون نخست‌وزیر سنگاپور:

زمینه‌های مثبتی برای گسترش همکاری‌ منطقه‌ای تهران و سنگاپور وجود دارد

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک معاون نخست وزیر و وزیر هماهنگ کننده سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای دیدار علی‌اکبر ولایتی با تارمان شانمو گارتنام معاون نخست وزیر و وزیر هماهنگ کننده سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی سنگاپور که صبح روز سه‌شنبه ۲۹ تیرماه انجام شد، به برخی از مباحث مطرح شده در کنفرانس «مهاجران آسیایی با عنوان رشد از راه تعامل: فرصت جنوب آسیا» اشاره و ضرورت تعامل و همکاری کشورهای آسیایی در زمینه‌های مختلف مورد تاکید قرار گرفت.

در ادامه دو طرف روابط دو کشور را بسیار مثبت و رو به رشد ارزیابی کرده و تلاش برای توسعه زمینه‌های مختلف همکاری را مورد تاکید قرار دادند.

ولایتی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان اقتصادی در منطقه و به ویژه میان ایران و سنگاپور گفت: دو کشور بسترهای بسیار ارزشمندی را برای توسعه همکاری‌ها دارا هستند و باید تلاش کرد به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، ترانزیتی و انرژی این امکانات را با طراحی و برنامه ریزی دقیق به کار گرفت.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود: در کنار ظرفیت‌های اقتصادی، اشتراکات فرهنگی و اجتماعی نیز تحکیم بخش روابط فیمابین خواهد بود و باید گام‌های عملی و رو به توسعه و رشد را با بهره گیری از این اشتراکات به اجرا درآورد.

ولایتی در پاسخ به سوالی در خصوص منطقه و تحلیل شرایط موجود به نقش ایران در منطقه برای حمایت از دولت‌های قانونی هم اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران تلاش خود را برای جلوگیری از اجرای نقشه‌های تفرقه‌افکنانه و تجزیه‌طلبانه که به تضعیف کشورهای اسلامی منطقه خواهد انجامید به کار گرفته و صادقانه در برابر تهدیدهای منطقه‌ای ایستادگی کرده است و نقش ایران در این زمینه بسیار با اهمیت است و همانگونه که ملاحظه می‌کنید پیروزی‌های بیشتری را برای عراق و سوریه شاهد هستیم که با تقویت دولت‌های مرکزی این روند افزایش خواهد یافت.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک بکارگیری قدرت و زور را برای تغییر دولت‌های قانونی مردود اعلام تصریح کرد: انتخاب و آرای مردم در انتخاب حکومت‌های خود محترم بوده و استفاده از قدرت، زور و نیروی نظامی یا بهره‌برداری از جریان‌های افراطی و تکفیری و تروریسم مردود است.

ولایتی همچنین با توجه به تحولات مستمر منطقه توجه به تبادل اطلاعات و همفکری برای حل مسایل منطقه‌ای را نیز خاطر نشان کرد.

معاون نخست‌وزیر سنگاپور

در این دیدار معاون نخست‌وزیر هم ضمن اشاره به برخی تحولات منطقه‌ای و ضرورت مقابله با جریان‌های تروریستی، به سفر اخیر دکتر ظریف وزیر امور خارجه و دکتر ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و سنگاپور امکان توسعه روابط در سطوح مختلف را دارا هستند و به خصوص در حوزه‌های اقتصادی می‌توان از این مزیت‌ها بهره‌برداری کرد و جمهوری اسلامی ایران موقعیتی استراتژیک و با اهمیت را در اختیار دارد. و سنگاپور خواهان گسترش روابط خود در غرب است و ایران در این زمینه دارای جایگاهی ویژه است.

در این دیدار انصاری سفیر کشورمان در سنگاپور هم گزارش کوتاهی از همکاری‌های دو طرف به ویژه اقتصادی و برنامه‌های پیش رو ارایه کرد و در ادامه در مورد همکاری‌های مشترک نیز میان دو طرف بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

کد خبر : ۳۹۲۱۰۳