خبرگزاری کار ایران

حسین امیرعبداللهیان:

تحولات ترکیه نشان داد که ابزار کودتا و تروریسم دو روی یک سکه هستند

معاون سابق وزیر خارجه گفت : تهران کودتای نظامی علیه رییس جمهور و دولت قانونی ترکیه را قویا محکوم کرد ، کودتایی که با خیانت عناصری از داخل و سطحی از حمایت پنهان خارجی شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایلنا، حسین امیر عبداللهیان با انتشار مطلبی در خصوص کودتای نظامی در ترکیه اظهار داشت:  اردوغان و بشار اسد روسای جمهور قانونی دو کشور مهم  ترکیه و سوریه هستند که با رای مردم و دموکراسی بر سر کار آمده‌اند. حمایت ما از رییس جمهور، حکومت و مردم ترکیه در مقابل کودتاچیان، حمایت از همسایه‌ای مهم و متحدی راهبردی و حمایت از مردمسالاری است

معاون پیشین وزیر خارجه تاکید کرد: در سال‌های اخیر نیز در موضوع سوریه، عناصر تروریسم تکفیری و صهیونیستی  با حمایت گسترده خارجی برای سرنگونی حکومت قانونی سوریه اقدام کرده‌اند که تهران آن را مخالف دموکراسی و رای مردم سوریه دانسته و از رییس جمهور قانونی، مردم و ارتش سوریه در مقابل هجمه تروریست ها قویا حمایت می کند و آن را عامل مهمی در کمک به امنیت جمعی منطقه‌ای می‌داند.

 این دیپلمات ارشد کشورمان تاکید کرد: تحولات اخیر ترکیه نشان داد که  ابزار کودتا و تروریسم دو روی یک سکه هستند که امنیت، ثبات و رفاه  منطقه را هدف گرفته اند و  همچنین تحولات سوریه، ترکیه و عراق اثبات کرد که نقش بی‌بدیل مردم در صیانت از رای  و تعیین سرنوشت خود مهمترین عامل در دنیای معاصر است.

امیرعبداللهیان مباحث راهبردی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران کودتا، تروریسم و صهیونیسم را سم مهلکی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان می‌داند.

کد خبر : ۳۹۱۱۹۴