خبرگزاری کار ایران

در پیامی به رئیس مجلس ملی فرانسه؛

لاریجانی حوادث تروریستی اخیر در نیس فرانسه را محکوم کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی طی پیامی خطاب به رئیس مجلس ملی جمهوری فرانسه، حوادث تروریستی اخیر در شهر نیس فرانسه را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا، متن پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به این شرح است:

جناب آقای کلود بارتلون
رئیس محترم مجلس ملی جمهوری فرانسه

عالیجناب
با تاثر فراوان از جان باختن و مجروح شدن جمع زیادی از مردم بی‌گناه و بی‌دفاع در شهر نیس در یک حمله تروریستی مطلع شدم.

اینجانبت ضمن محکوم ساختن این اقدام ضد انسانی، مایلم مراتب تسلیت و همدردی خود را با جنابعالی، نمایندگان پارلمان و دولت و ملت جمهوری فرانسه در قبال این واقعه غم انگیز ابراز کنم.

عالیجناب؛
حملات تروریستی هفته‌های اخیر در الکراده عراق، داکا، استانبول و نیس نشان می‌دهد تروریسم تکفیری مرز و جغرافیا نمی‌شناسد و تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات همه کشور‌ها با هر دین و مذهب، رنگ و‌نژاد است.

در جمهوری اسلامی ایران نیز از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی صد‌ها خانواده در اندوه از دست دادن فرزندان، همسران و کودکان خود طی حملات تروریستی گروهک‌هایی مانند MKO بسر می‌برند.

گروهک‌هایی که متاسفانه در روزهای اخیر با حمایت مالی حامیان تروریست‌های تکفیری شاهد تجمع و گردهمایی آن‌ها در پاریس بودیم.

معتقدم سیاست دوگانه و عدم برخورد جدی با پدیده شوم تروریسم به گسترش ناامنی، خشونت و افراط‌گری در نقاط مختلف جهان می‌انجامد.

با حوادث اخیر انتظار می‌رود اتحادیه اروپایی سیاستی فعال، اصولی، روشن و یکپارچه برای مقابله با تروریسم، ریشه‌ها و عوامل رشد و گسترش آن اتخاذ کند.

با اغتنام از فرصت بهروزی و موفقیت روز افزون جناب عالی را آرزو دار م و در انتظار دیدار با جناب عالی در تهران هستم.

کد خبر : ۳۹۰۹۱۸