خبرگزاری کار ایران

ابوطالبی در واکنش به حادثه تروریستی نیس:

دولت فرانسه سیاست تروریست خوب و بد را به تاریخ بسپارد

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور با اشاره به حادثه تروریستی در فرانسه با تاکید بر اینکه باید در غم مردم فرانسه شریک و همراه درد و رنج آنان بود، تصریح کرد: بدون اقدامی جهانی و یکپارچه نمی‌توان بر ترور غلبه کرد.

به گزارش ایلنا، حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور با انتشار متنی در صفحه شخصی‌اش در توئیتر با اشاره به حادثه تروریستی در فرانسه نوشت: واقعا رنج آور است، در میان قساوت و وحشت، بوی خون شنید؛ و در فضای تیره و تار جنایت، شاهد انباشته شدن کشته‌ها بود و برای رهایی از مرگ، بی‌هدف از صحنه گریخت.

وی افزود: جنایت تروریستی در نیس، در روز ملی- که نماد وحدت و افتخار و ارزش‌های باستیل است، جهان را تکان داد باید در غم مردم فرانسه شریک و همراه درد و رنج آنان بود.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: اکنون ترور ابزار پیشرفته خود را به کناری نهاده و به ساده‌ترین روش‌ها دست به جنایت و کشتار می‌زند؛ مبارزه با این دگردیسی فقط یکپارچگی جهانی رامی طلبد.

ابوطالبی ادامه داد: اما ترور، شرق و غرب، خاورمیانه و اروپا، پاکستان و افغانستان و ترکیه و سوریه و یمن نمی‌شناسد؛ نمی‌توان برخی را محکوم؛ بعضی را حمایت و تعدادی را تشویق کرد.

وی خاطرنشان کرد: جهان که دغدغه مبارزه با ترور دارد، باید این چندگانگی را به مخالفت مطلق با ترور تبدیل کند؛ بدون اقدامی جهانی و یکپارچه نمی‌توان بر ترور غلبه کرد.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: بایدبه جای «je suis Nice» جهانیان نمادمطلق «je suis contre le terrorime» برسینه بیاویزند باورکنیم مقابله با ترور باید با همه انواع و اشکال آن باشد.

ابوطالبی در پایان تاکید کرد: دولت فرانسه نیز باید در جهت احترام به آرمان‌های ملت آزاد اندیش خود یعنی (. L. E. F) و مبارزه قاطع با ترور، سیاست تروریست خوب و بد را به تاریخ بسپرد.

کد خبر : ۳۹۰۵۷۵